Een nieuwe feestelijke week in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Een nieuwe feestelijke week in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Een nieuwe feestelijke week in Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

30 December 2009 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met en bij jullie? Ik hoop dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad. Mijn afgelopen week is weer goed bevallen, dus daar zal ik nu weer uitgebreid over vertellen.
Dinsdag heb ik samen met Michelle een uur les gegeven aan groep C en daarna een uur aan groep B, aangezien Janti en Kristi zich niet lekker voelden hebben we hun les overgenomen. Groep C kreeg theaterles. Met groep B willen Michelle en ik een soort nieuw projectje beginnen dat te maken heeft met groepsdynamica, dus met groepsspellen en onderzoeken hoe de verhoudingen een beetje liggen binnen de klas. We zijn begonnen met een opwarm spelletje waarbij iedereen door de klas liep. Als Michelle een signaal gaf moest je bv. zoveel mogelijk handen schudden of mensen op de schouders kloppen. Daarna hebben we ze een enquête voor gelegd die we hadden gemaakt met vragen over de groep. Als laatst hadden we gevraagd of de kinderen een tekening van de groep wilden maken.
Later ben ik met Michelle gaan eten. Mogli kwam ook langs en met hem ben ik naar Lobong gegaan waar de reggae band weer speelde. Ze vroegen me wederom op het podium, dus dat kon ik niet weigeren.
Woensdagochtend werd ik wederom afgezegd voor de les met de special childeren, dus ben ik naar het zwembad gegaan. Ook een leuk alternatief. Hier had ik inmiddels ook nog competenties te ontwikkelen. ’s Middags was het tijd om nog een laatste keer het toneelstuk te oefenen, waarvan de uitvoering vrijdag zou plaatsvinden.
Na het werk zijn Michelle en ik met Mogli een lokale bruiloft gaan bezoeken. De bruid en bruidegom waren heel mooi gekleed en bij binnenkomst moesten we onze naam op een groot bord schrijven als wijze van gastenboek. We kregen wat lekkers en later hebben we ook mee gegeten. Na een tijdje besloten we om te gaan en hebben we nog wat gedronken in Teba House.
Donderdagmiddag zijn we met groep D de tweede scene van onze film gaan filmen. Het ging goed en we hadden een mooie locatie gevonden. Ik had een eng masker gekocht voor de slechterik van de film en de kinderen waren er erg van onder de indruk.
’s Avonds gingen we kerstavond vieren bij Pras thuis. Pras had eten in huis gehaald dat je zelf mocht opscheppen in mandjes, zoals rijst en kip. Het was lekker en de sfeer was erg gezellig. We zaten buiten en er waren ook wat mensen muziek aan het spelen. Later zijn we nog naar Ozigo gegaan om verder te feesten. Hier speelde onder andere de welbekende reggaeband en ik had de eer om op kerstavond in Ozigo mee te mogen rappen. Het was erg druk en het publiek was heel enthousiast. Ik kreeg veel complimenten toen ik klaar was. Een Australiër vond me ‘fucking awesome’ dus het was een geslaagd optreden.
Vrijdag werd ik wakker en lag er een cadeautje voor mijn deur. Het was een t shirt en een kaart, afkomstig van Ketut van het hotel. Heel erg leuk van hem. ’s Middags vierden we kerst op het werk met de kinderen. In Nederland heb ik wat geld ingezameld voor de stichting en haar kinderen en van dit geld wilde ik een mooi kerstcadeau kopen. Via mijn stagebegeleider Ketut heb ik een mooie glijbaan gekocht, en die was vandaag aangekomen. Toen ik het toneelstuk ging aankondigen vertelde ik dat dit mijn kerstcadeau voor de yayasan was. Ik kreeg een luid applaus en menige ‘thank you’s. Dus namens mij en de kinderen bedank ik iedereen die een kleine bijdrage heeft gedaan! Ze waren er erg blij mee en hebben er al veel gebruik van gemaakt.
Toen was het eindelijk tijd voor de opvoering van ons toneelstuk, Sleeping Beauty. We hebben er lang aan gewerkt en de opvoering ging goed. Er waren helaas wel veel afleidende achtergrond geluiden, dus ik betwijfel of het publiek alle tekst wel goed heeft kunnen volgen. Desalniettemin vond iedereen het leuk. Van een meisje had ik ook een zelfgemaakte kerstkaart gekregen, erg lief. Op de terugweg heb ik met Michelle wat saté gekocht bij een klein kraampje en daar hebben we lekker van gegeten. Een perfect tussendoortje!
Later was het tijd voor het avondeten. Samen met Michelle en Mogli ben ik naar een restaurantje gegaan waar we lekker hebben gegeten.
Daarna ben ik met Mogli naar Lobong gegaan waar ik wederom het podium mocht betreden met de reggae band. Na de show ben ik nog even naar CP Lounge gegaan, maar hier was weinig te beleven dus ben ik met Anno (aparte kerel van m’n werk) en een groepje Australiërs die ik deze avond had ontmoet nog even naar Ozigo gegaan. Hier was het leuker, maar ook niet bijzonder.
Zaterdag ben ik naar de markt gegaan om cadeautjes te kopen voor de tweede kerstavond. Want deze avond gingen we met z’n allen een soort surprise doen. Ik had al een aantal dingen gekocht maar ik moest nog wat hebben voor Michelle en wat andere kleine dingen.
Na de inkoop van de cadeaus ben ik met Janti en Kristi gaan lunchen.
Later op de avond wilden we gaan uit eten bij Nomad, een van de mooiere en relatief duurdere restaurants van Ubud. Helaas was het al vol, dus zijn we naar een ander leuk restaurant gegaan waar ik een heerlijk kerstdiner heb gegeten (saté en rijst).
Voor de drie medewerkers van Teba house had ik een bakje met bier, cola en snacks gemaakt. Ze waren er heel erg blij mee en waren erg dankbaar.
Daarna was het tijd voor de surprise. Het was erg gezellig en ze waren blij met mijn cadeautjes. Ikzelf had een zwembroek, boxershort, armband, bier en cd gekregen. Erg leuk. Toen we klaar waren met de cadeaus uitwisselen zijn we naar Ozigo gegaan om nog even te feesten. Het was een gezellige, late avond.
Zondag zijn we gaan winkelen met de kinderen op een markt in Gianyar. Michelle had ook geld ingezameld en hiermee hebben we allerlei dingen voor de kinderen gekocht, zoals een nieuwe tas, schoenen, kleren enzovoorts. Ze waren erg blij en dankbaar. Na het winkelen hebben we wat gegeten op de markt en toen zijn we terug gegaan. Ik had nog een beetje honger dus ik had voor mij en Ketut (medewerker van het hotel) lekkere loempia’s gehaald.
Ik wilde nog even de deur uit, maar niemand wilde mee. Pras raadde me aan om alleen even te gaan dus dit advies heb ik opgevolgd. In lobong kwam ik een bekende tegen, een lokal genaamd Bobo. Later werd ik wederom op het podium geroepen (ondertussen een vaste prik) en daardoor kwam ik weer in contact met een Nederlandse kerel die me aansprak over mijn raps. Met hem ben ik nog even naar Ozigo gegaan. Hier speelde een band met een dikke man en zwangere vrouw. Het was wel leuk maar niet echt de beste avond van de week.
Maandag heb ik Engelse les gegeven met Michelle. Een paar kinderen hadden cadeautjes voor haar gekocht omdat ze nog erg dankbaar waren voor het winkelen. Erg leuk! Na de les zijn we nog even naar de tempel gegaan waar we spelletjes hebben gespeeld.
Op de terugweg hebben Michelle en ik nog wat gegeten. Ik had nasi goreng gegeten en een hele lekkere milkshake. Toen we echter later weer gingen uit eten voor het avondeten gingen we naar een klein tentje waar ze ook weinig andere keus dan nasi hadden, met als resultaat dat ik twee keer nasi goreng at in 3 uur tijd. Toen had ik de nasi wel even gezien. Het was wel gezellig want we waren met een grote groep bestaande uit Pras, Mogli, Michelle, Janti en Kristi.
Na het avondeten ben ik met Julius wat gaan drinken. We gingen eerst naar een nieuw tentje, maar hier waren wij de enige klanten dus dat was niet zo gezellig. Daarna besloten we naar hibiscus te gaan waar ik Michelle en Mogli weer tref. Zij hadden hier afgesproken met Jennifer, een meisje dat ze eerder eens hadden ontmoet. Met z’n vieren zijn we later nog Ozigo gaan bezoeken waar een andere reggaeband speelde. Toen het hier een beetje afgelopen was zijn we nog naar een Bazar gegaan, een lokaal feest wat deze maandag en dinsdag plaatsvindt in een soort tempel in Ubud.
Dinsdag heb ik in m´n eentje les gegeven, want Michelle voelde zich niet zo goed. Ik vond mijn lesmateriaal nergens op het werk dus heb ik oude oefeningen herhaald. Na de les heb ik gesport en later ben ik met Ketut in een klein restaurantje gaan eten. ´s Avonds gingen we wederom naar de Bazar, want de reggaeband ging daar optreden en vroeg of ik weer deel uit wilde maken van de show. Het was erg druk maar het ging goed en het publiek (voornamelijk locals) was erg enthousiast!
Vandaag, woensdag, werd ik vroeg gewekt om vervolgens de special childeren les te geven. We hebben fruit getekend en zijn buiten gaan spelen bij de tempel. ´s Middags ging het ontzettend hard regenen en heb ik eerst een gedeelte les gegeven aan Group B, samen met Michelle. Het bleek echter dat Group C geen leraar had, dus halverwege heb ik deze les over genomen. Tussendoor heb ik nog een cadeautje gekregen van een meisje uit groep B, erg lief!
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een leuke, feestelijke week achter de rug. Ik hoop dat jullie ook een leuke tijd hebben gehad.
Nou goed, hier ga ik mijn verslag even bij laten! Ik hoop dat jullie het weer met plezier hebben gelezen. Als laatste wil ik nog iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes en fijne wensen! Uiteraard is dit wederzijds.

Alvast een gelukkig nieuwjaar en tot snel!
Joerie


  • 30 December 2009 - 10:05

    Herrald:

    Eine gooie roetsj!
    Jij iets eerder dan wij.

  • 31 December 2009 - 10:09

    Sjef En Annie:

    hallo joerie
    we wensen jou en de rest van de clan een voorspoedig nieuwjaar en een leuke tijd in Bali.
    uit de verslagen die we van je lezen gaat het je daar best naar de zin.
    groetjes sjef en annie

  • 31 December 2009 - 12:32

    Fiet En Dre:

    Hallo Joerie,

    We wensen je een gelukkig nieuwjaar toe en profiteer nog maar even, want straks is je moeder er en wordt je weer in de gaten gehouden.

    groeten Fiet,Dre,Luuk,Ruud,Maarten en Sjoerd

  • 31 December 2009 - 19:19

    Marijke:

    Hoi Joerie,

    wat word jij bruin......
    Niet normaal meer.

    Jij bent inmiddels al aan 't nieuwe jaar begonnen. Alle goeds gewenst voor 2010. Dat het nieuwe jaar maar nét zo leuk mag beginnen als dit jaar is geeindigd....


  • 02 Januari 2010 - 14:37

    Yvonne Leenders:

    Hee Joerie,

    Ik lees (en hoor) met plezier alles wat je meemaakt.
    Lambert had een filmpje meegenomen van jou Rappend in Reuver! Ik snap heel goed dat je ook daar gevraagd wordt om te rappen.
    Verder ben ik benieuwd hoe het gaat (met je Movie-lessons) op stage.
    Ik wens je voor de komende weken nog een super tijd, een leuke week met Lambert en Marion(doe ze de groeten) en een heel goed 2010 voor jullie allemaal.

    Yvonne


  • 02 Januari 2010 - 15:03

    Ad Van Der Loo:

    Joerie,

    nog bommen geplaatst de afgelopen dagen?
    Je ziet het: we voelen met je mee!
    Beste wensen!

    Ad

  • 03 Januari 2010 - 18:41

    Ine Storms:

    Joerie,een gezond en gelukkig 2010. Het was weer hartstikke leuk om te lezen.Verder nog een leuke tijd met Lambert en Marion,en ben benieuwd naar je volgend verslag. Ine

  • 05 Januari 2010 - 07:24

    Joey:

    Heeft op IMG_7989 die middelste geen msn?:$
    haha, gelukkig gaat alles goed en hebje het goed naar je zin, geniet er maar flink van want over een dik maandje benje alweer terug,
    Groetjes Joey

  • 05 Januari 2010 - 12:13

    Martha:

    enne, hebben Lambert en Marion een goede reis gehad? Wij wensen jullie een mooie tijd samen!

  • 05 Januari 2010 - 12:40

    Inge,mam Van Ignace.:

    Hey daar met z'n allen.De beste wensen voor 2010 en maak er een mooie tijd van...Geniet van elkaar en met elkaar....Doe heel veel groetjes aan de mam en de pap Joeri en tot ander keertje weer!!
    Ik ben jarig en krijg visite maar wilde toch even graag reageren.Dooeei Inge.

  • 05 Januari 2010 - 18:26

    Tiny:

    hallo Joerie,
    wat schrijf je een heerlijk verslag,we genieten echt mee,nog een fijne tijd ,groeten aan M en L.
    knuffel
    T en L

  • 05 Januari 2010 - 18:47

    Anja V. Mierlo:

    He Joeri, ik wilde even weten of Lambert en Marion ook goed zijn aangekomen? Hopelijk hebben jullie een leuke week samen.Maar dat moet vast lukken, want ik vind het geweldig wat je daar doet.Leuk verslag en foto's

  • 05 Januari 2010 - 19:48

    Marijke:

    Joerie,

    zijn Lambert en Marion ondertussen aangekomen? Of hebben jullie het nu zo druk dat je geen tijd meer hebt voor verslagen? Ook te begrijpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 110345

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: