Bezoek in een nieuwjaar in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Bezoek in een nieuwjaar in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

07 Januari 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!

Hier volgt weer een nieuw verslagje vanuit Bali. Vorige keer was ik gestopt bij de woensdag, dus daar zal ik het verhaal hervatten…
Woensdag ben ik gaan eten met Michelle, in een leuk klein tentje. Later zijn we bij haar een dvd gaan kijken, samen met Mogli.
Donderdag ben ik voor het werken even gaan sporten. Toen we op het werk aan kwamen bleek dat onze les niet doorging, omdat groep D vandaag een musical ging uitvoeren en nog wilde oefenen. Ik heb wel nog even gewacht om de musical te kunnen zien en deze was erg leuk. Ze gebruikten allemaal Abba muziek en hadden het in een verhaaltje gegoten. De kinderen deden het erg leuk.
Daarna zijn we met Mogli naar Seminyak gereden, een plaatsje dicht bij Kuta. Daar hebben we lekker gegeten met z´n allen, vanwege Nieuwjaar. Vervolgens zijn we naar Double Six gegaan, een van de grotere en beroemdste discotheken van Bali. Voor twaalf uur zijn we naar buiten gegaan, want de tent ligt aan het strand. Op het strand hebben we heel veel mooi vuurwerk gezien. Daarna zijn we weer verder gaan feesten en het was een leuke avond. Een goed begin van het nieuwe jaar!
Vrijdag waren we pas om 7u ´s ochtends thuis, dus heb ik de hele dag geslapen. Ik denk dat ik rond 17.00u pas ben opgestaan. Ik was wel tussendoor wakker geweest maar het weer was niet zo mooi en ik was nog moe, dus verkoos ik m´n bed. Later ben ik met Janti en Kristi ergens gaan uit eten. We hadden hele lekkere Nasi Goreng gegeten. Na het eten ben ik eventjes een kijkje in Lobong gaan nemen en heb ik even wat Nederlandse hiphop bijgedragen. Daarna ben ik naar een nieuwe tent gegaan, genaamd XL. Dit is een hele mooie tent. Een soort lounge met rustige muziek en lekkere banken met kussens. Je kunt hier ook waterpijp met smaaktabak roken en dat hebben we ook gedaan.
Zaterdag ben ik samen met Janti en Kristi met de scooter naar Kuta gegaan. Daar zijn we allereerst naar de kapper gegaan, voor ongeveer 3.50. Na het knippen zijn we op zoek gegaan naar nieuwe sport schoenen voor Janti. Ik had zelf ook een mooi paar gevonden. Na de inkopen zijn we ´s middags naar het strand gegaan. In een klein eettentje hadden we wat eten besteld om mee te nemen. Dit hebben we op het strand opgegeten en daarna hebben we lekker gelegen en gezwommen. Op de terugweg heb ik nog iets lekkers van de mc donalds moeten eten.
Toen we terug in Ubud waren en klaar met omkleden en verfrissen etc, wilden we gaan eten. Maar alle tenten waren gesloten of bezig met afsluiten. We hadden geen ontzettende honger dus hadden we bij de supermarkt noodles gekocht en deze gegeten. Daarna zijn we (met nieuwe schoenen) op stap gegaan, naar Ozigo. Hier speelde een band en het was gezellig.
Zondag hebben we een kleine tour gedaan met Ketut, de vader van Agus van Teba House. We kwamen langs mooie rijstvelden en hebben twee tempels bezocht. Als eerst de Daman Ayun tempel, maar die hadden we al eens bezocht met Mogli. Daarna zijn we naar de Tanah Lot tempel gegaan, een mooie tempel in de zee. Ik had deze tempel ooit als een bezocht met mijn familie, maar het was leuk om hem weer te zien. Hier hebben we wat gedronken met uitzicht op de zee en de tempel.
Terug in Ubud zijn we gaan eten bij de Warung, een klein eettentje vlak naast ons hotel. Erg goedkoop, maar wel heel lekker.
Na het eten zijn we wat gaan drinken bij hibiscus, waar ook Michelle en Mogli waren. Daarna zijn we naar Lobong gegaan, waar ik een Amerikaans meisje had leren kennen. Michelle en Mogli gingen vroeg naar huis dus was ik alleen nog met haar. Daarnaast betrad ik ook een paar keer het podium om mee te rappen. Na Lobong zijn we nog even gaan chillen in de nieuwe tent, XL.
Maandag had ik vrij genomen om Lambert en Marion van het vliegveld in Denpasar op te halen. Ze kwamen pas ’s middags aan, dus ’s ochtends ben ik nog even gaan zwemmen. ’s Middags kwam Mogli me op halen. Het was ontzettend druk op de weg, voornamelijk op de weg die we terug moesten nemen van het vliegveld, daar stond een kilometers lange file.
Rond half 4 werd ik dan eindelijk verzoend met mijn lieve ouders. Ze hadden een goede vlucht gehad, maar waren nu natuurlijk wel erg moe. We brachten ze naar hun hotel in Sanur. Nadat ze zich hadden omgekleed zijn we even een rondje door Sanur gaan lopen en hebben we iets gedronken aan het strand. Daarna zijn we samen gaan uit eten. Lekker en gezellig! Na het eten waren Lambert en Marion wel erg moe dus zijn ze gaan slapen. Mogli en ik waren nog niet moe, dus wij zijn nog even Kuta ingegaan om te feesten. Hier troffen we ook het Amerikaanse meisje en het was een leuke avond.
Dinsdagochtend heb ik toch maar eens wat gelezen in het Engelse boek over interculturele communicatie, dat ik voor school moet lezen en samenvatten. Later ben k gaan werken en op de terugweg hebben Michelle en ik een pizza gehaald en meegenomen naar Teba House. Daar troffen we Lambert en Marion, die kwamen op bezoek in Ubud en hadden wat getourd met Mogli. Nu konden ze ook kennismaken met Michelle, Janti en het personeel van Teba House.
Na een tijdje in Teba House gespendeerd te hebben zijn we gaan uit eten bij een van de mooiste en lekkerste restaurantjes van Ubud, Nomad. Hier hebben we heel lekkere tapas gegeten en een heerlijk toetje. Daarna kwam Mogli ons weer opalen en wilden ze graag Lobong eens zien, waar weer reggae avond was. Hier maakten ze ook kennis met Kum, de zanger van de band. Ik heb uiteraard ook weer wat gerapt en ze vonden het erg leuk.
Woensdag moest ik al vroeg gaan werken, met de special childeren. We hebben kledingsstukken getekend en zijn even buiten met de bal gaan spelen. Daarna kwam Michelle naar de yayasan en hebben we onze les voorbereid. We wilden weer een soort enquete afnemen, over het zelfbeeld van de kinderen. Nyoman, de vrouw van Ketut (stage coördinator) bood ons hele lekkere nasi aan dus hier hebben we lekker van gesmuld. ’s Middags namen Michelle en ik de enquete af en hebben we getekend met de kinderen. Later kwamen Lambert en Marion de yayasan bezoeken. Ik had ze een rondleiding gegeven en daarna hadden we samen met Ketut kleren etc uitgedeeld. Ook hadden we een nintendo, daar waren de jongetjes erg blij mee. De kinderen waren erg blij met de cadeaus en lieten dat blijken door vele liedjes te zingen. Achteraf kwamen ze ook allemaal een handje geven en bedanken, erg leuk. Lambert en Marion vonden het ook leuk. Zij zijn daarna nog even naar een tempel gegaan en later zijn ze mij weer komen op zoeken in Teba House. Later zijn we lekker gaan eten in een leuk restaurantje. Daarna was iedereen wel moe dus hebben we afscheid genomen.
En nu is het alweer donderdag! Ik ga zometeen naar het zwembad en de tijd die ik in dit verslag stop gaat van mijn tijd aan het zwembad af, dus ik ga het hierbij laten.

Bedankt voor alle leuke berichtjes, ik lees ze met plezier!

Tot snel!
Joerie



  • 07 Januari 2010 - 07:25

    Marianne :

    Hee die joerie,weer een heel leuk verslag om te lezen,jullie eten en feesten je wat af,hahaha.
    Geweldig voor Lambert en Marion dat ze de mogelijkheid hadden om naar Bali te komen,zal vast een super weerzien zijn geweest!!!!
    Hele fijne tijd met jullie drietjes
    Groetjes Marianne,Dylan,Damian

  • 07 Januari 2010 - 12:08

    Herrald:

    Sjiek is miech dat, ouders op bezoek, lekker weer, lekker eten en een beetje werken.

  • 07 Januari 2010 - 17:50

    Rembrandtlaan 43:

    Hoi daar,

    Het vriest vanacht -15 graden hier. Alles is ondergesneeuwd. Grootste verkeersinfarct allertijden. Schiphol is half vastgelopen wegens de weersomstandigheden. Nick heeft een flinke keelontsteking en is echt heel ziek. Ik (Annika) zit te stressen met tentamens...
    Kortom: wij zijn jaloers!

  • 07 Januari 2010 - 20:12

    Marij Quix:

    Hoi Joerie,
    Jij hebt toch een heerlijk leven op Bali. Ben best wel jaloers want wij zitten hier op dit moment met -12 graden. De elfstedentochtkoorts begint al toe te nemen. Ik wens jou een leuke tijd met Marion en Lambert. Doe hun de groeten van me.
    Lieve groetjes van Marij

  • 08 Januari 2010 - 08:03

    Mariet:

    hallo joerie. je moeder is een excolega van mij en heeft me je side doorgegeven. ik lees alles met plezier en de foto,s zijn ook mooi. doe haar en je vader de hartelijke groeten en geniet er nog even van. greotjes mariet brouwers

  • 08 Januari 2010 - 16:34

    Thea:

    Alweer een leuk verslag met mooie foto's. Lambert en Marion staan er ook aardig op. En dan al dat lekkere eten ... Als je niet zo vaak zou sporten zou je nu kogelrond kunnen zijn.

  • 09 Januari 2010 - 06:54

    Peter:

    Hey Joerie,

    ik zie dat je het wel naar je zin hebt. Goed zo. Geniet er maar van. Ook leuk dat je ouders zijn gekomen. Maar nu ik dit allemaal heb gelezen laat ik je in de winkel wel iets harder werken. Je moet straks wel weer met beide voeten op de grond! :-)

    Tot snel!

    Peter

  • 10 Januari 2010 - 08:58

    Ellie Szalata:

    Hallo Joerie, Marion en Lambert.
    Zo te lezen geniet je enorm van zowel je vrije tijd als je werk. Zal tegenvallen om weer terug te komen,he. Leuk de hereniging met je ouders. Marion was er ook aan toe. Hier dwarrelt op dit moment de sneeuw weer naar beneden. Het is echt winter, maar wel heel mooi. Heel veel groetjes en geniet er nog even van.

  • 10 Januari 2010 - 19:33

    Nnick:

    double six?
    waaarom heeft Gerrit ons dat niet verteld toen ik op bali was? hehe ik lees dat alles nog zwaar in orde is.. hier is ook alles goed alleen veel sneeuw maar dat wist je vast al. Ik hoor dat zelfs je rapcarriere voortgang maakt aan de andere kant van de wereld. dat worden dus tournees met lange reistijden.

    maak er wat van he!

  • 10 Januari 2010 - 21:37

    Ria :

    Ha die Joerie

    ik heb net geconstateerd dat jij wel een betere plek hebt uitgezocht dan Ward in Zuid Afrika. Je geniet er volop van en wordt al een bekendheid met je raps hartstikke goed joh. Fijn dat Marion en Lambert goed zijn gearriveerd geniet samen met hun nog van jullie verblijf in Bali en doe ze de groetjes van ons. Geniet rustig verder.
    gr. Ria

  • 15 Januari 2010 - 07:20

    Joey:

    Nogsteeds geen tijd voor een afscheid (H)

  • 15 Januari 2010 - 11:32

    Inge:

    Hey allemaal wat mooi om jullie zo herenigd te zien...zal wel behoorlijk emotioneel geweest zijn!!
    De dankbaarheid van alle lieve mensen raakt je en je krijgt er een herinnering voor de rest van je leven.
    Mooi dat jullie dit samen mogen delen!!!Geniet ervan en mooie tijd voor jullie allemaal,Groetjes Inge.

  • 17 Januari 2010 - 18:10

    Marc:

    hey kerel,
    het lijkt erop alsof je het goed naar je zin hebt daar in Bali.
    heb je nog wel zin om terug te komen, of blijf je gewoon daar wonen? :P

    gr,
    Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 110256

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: