Touren, werken en veel reggae - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Touren, werken en veel reggae - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Touren, werken en veel reggae

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

18 Januari 2010 | Indonesië, Bali

Gegroet koele kikkers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb geplaatst, dus dat wordt weer eens tijd!
Ik begin met vorige week donderdag. Toen ben ik met Lambert en Marion in Kuta gaan winkelen. Ik heb zelf niks gekocht (alleen een triple cheeseburger) maar Lambert heeft wel wat mooie t shirtjes kunnen bemachtigen. Later zijn we samen in Sanur gaan eten en daarna ben ik samen met Mogli terug naar Ubud gereden en zijn we nog even in Ozigo gegaan, waar de reggaeband speelde. Uiteraard mocht ik ook even het podium betreden.
Vrijdag ben ik na het werk met m’n ouders en Mogli naar Lovina vertrokken. Dat is een plaatsje in het noorden van Bali, aan het strand. Hier kun je mooi snorkelen en dolfijnen zien. Het was een lange rit dus we kwamen laat aan. We hebben gegeten en zijn toen gaan slapen, want zaterdag zouden we vroeg op staan om de dolfijnen te gaan spotten.
Zaterdag werden we op 6 uur ’s ochtends opgehaald door een vriend van Mogli met een bootje. De zonsopgang was erg mooi, maar helaas hebben we geen dolfijnen gezien. Daar was iedereen wel verbaasd over, want 9 van de 10 keer zijn de dolfijnen te zien. Helaas! We stopten op een plekje in het water waar we mochten snorkelen. Lambert en ik hebben dit gedaan en het was heel mooi. We hadden wat brood mee in het water genomen en de vissen kwamen het zo uit je handen eten. We zagen heel veel, mooie gekleurde vissen.
Na het snorkelen zijn we ons gaan omkleden en hebben we onze reis voortgezet naar Amed, ook een mooie plek om te snorkelen, in het oosten van Bali. Onderweg lunchte we bij een vulkaan, maar het regende ontzettend hard waardoor we de vulkaan niet konden zien. Een beetje pech vandaag dus, geen dolfijnen en geen vulkaan!
Eenmaal aangekomen in Amed (ook een lange rit) gingen we op zoek naar een hotel. Michelle had ons een hotel aangeraden dat bijna helemaal uit Bamboe opgebouwd was, maar dit was bijna helemaal vol en dan moesten we 10 minuten over een donker weggetje lopen voordat we bij onze kamer kwamen, die ook niet geweldig was. Dus gingen we verder kijken. De volgende kamer die we probeerden was 100 dollar per nacht, dus dat was belachelijk. Maar daarna vonden we een leuk hotel met mooie kamers, inclusief avondeten en ontbijt. Dus deze was het geworden. We gingen eten en na het eten zijn we naar een reggae band gegaan. De band was niet slecht maar ook niet denderend. Ook was de sfeer niet zo geweldig. Achter ons zaten grote groepen luidruchtige locals. M’n ouders voelden zich niet zo op hun gemak, dus na een drankje zijn we weer terug gegaan.
Zondag zijn we gaan ontbijten, hier waren ontzettend veel vliegen. Daarna zijn Lambert, Mogli en ik gaan snorkelen. Dat was heel erg mooi, misschien nog wel beter dan in Lovina. Lambert had zelfs een schildpad ontdekt. Hij zwom weg en ik probeerde hem te volgen, maar hij was toch wat sneller.
Na het snorkelen bracht Mogli ons naar the White Sand Beach, een prachtig strand. Hier hebben we de middag gespendeerd en daarna zijn we terug naar Ubud gegaan. We zijn gaan uit eten in Tropical, samen met Michelle. Het was lekker en gezellig. Na het eten zijn we weer even naar Lobong gegaan, waar de reggae band optreden (met een hele goede rapper). Mogli heeft daarna mijn ouders naar huis gebracht. Ikzelf ben nog even naar Ozigo gegaan.
Maandag heb ik foto’s geselecteerd om hier af te drukken, want hier is het ietsje goedkoper. ’s Middags heb ik weer gewerkt en daarna ben ik naar Sanur gegaan om m’n ouders op te zoeken. We zijn lekker gaan uit eten en daarna naar een bandje gaan kijken in een cafeetje. Onderweg werd ik geroepen door een local. Hij kwam naar me toe en zei toen dat hij me herkende van Lobong. Erg grappig. Ik word dus al beroemd in Bali.
Maandag was ik in Sanur blijven slapen en dinsdag zijn we gezamenlijk gaan ontbijten. Het ontbijt was niet geweldig en daarna werden we opgehaald door Mogli. Lambert wilde een scooter huren maar hij kon die van Kristi lenen. Ik had vrijgenomen van het werk om de laatste dag met Lambert en Marion te spenderen. We zijn gaan rondrijden met de scooter en ik heb ze een lekker eettentje en een mooie rivier in de buurt van mijn stage laten zien.
’s Avonds zijn we heel lekker bij Nomad gaan eten. Daarna hebben we nog even de reggae gecheckt (en ik heb weer mee gerapt uiteraard). Het was een gezellige avond. Het was tevens de laatste avond van Jennifer, een meisje dat ik hier had leren kennen. Met haar en Michelle ben ik nog ergens wat gaan drinken na Lobong, toen mijn ouders weer terug waren.
Woensdagochtend heb ik gewerkt. We hadden getest of de special childeren ook uit hun hoofd konden tekenen wat we voorheen met een voorbeeld deden (bijvoorbeeld een gezicht of fruit). Ze konden het redelijk goed en ik had ze beloond met een sticker. Daarna ben ik met Mogli m’n ouders op gaan halen om ze naar het vliegveld te brengen. Hier hebben we even gegeten en daarna moest ik weer terug naar het werk, dus was het tijd om afscheid te nemen. Ze hebben een goede vlucht gehad en zijn inmiddels weer veilig thuis.
Ik kwam te laat op het werk maar dat was niet zo erg. Michelle en ik hadden vliegers gekocht en deze mochten de kinderen in kleuren en versieren met hun wensen. Ze vonden het erg leuk en toen de vliegers klaar waren gingen we ze uittesten. Dit vonden ze allemaal super, ze hadden er veel plezier in.
’s Avonds hadden Michelle en ik pizza besteld en gingen we Theo Maassen kijken, onder het genot van een flesje vodka. Het was een leuke avond.
Donderdag hebben we met de kinderen de laatste scene voor de film geschreven. Daarna was het weer eens tijd om te gaan sporten.
Later ben ik met Ketut, Janti en Kristi gaan eten in een klein, goedkoop maar lekker eettentje. Daarna ben ik met Kristi en Ketut naar Ozigo gegaan. Hier trad de reggaeband op en deze avond werden er audio opnames gemaakt van de show. Het regende echter ontzettend hard, dus moesten we met een taxi gaan. De show ging lekker, ik ben benieuwd naar het resultaat van de opnames.
Vrijdag hebben Kristi en ik eerst wat inkopen voor de film gedaan op de markt en ’s middags hebben we de laatste scene van de film gefilmd. Ik denk dat het resultaat wel erg leuk gaat worden!
’s Avonds zijn Janti, Kristi en ik samen met Pras gaan eten. Het was lekker en daarna ben ik naar de reggaeband gegaan in Lobong. Hier ontmoette ik Jess en Richard, die ik donderdag ook in Ozigo had gezien. We besloten om zaterdag samen wat te gaan touren. Zij gingen vanavond vroeg naar huis maar met Michelle en co ben ik nog naar Ozigo gegaan en hier was het gezellig.
Zaterdag ben ik dus met Jess en Richard gaan rondrijden met de scooter. We bezochten verschillende tempels en ze wilden ook graag de yayasan bezoeken dus ik had ze er heen gebracht.
’s Avonds zijn we samen gaan eten bij IJlomut, een klein gezellig tentje met lekker en goedkoop eten. Daarna gingen we met z’n drieën op de scooter naar CP Lounge, waar wederom de reggaeband speelde. Normaal is het erg leeg in CP lounge, maar vanavond was het lekker druk. Waarschijnlijk vanwege de band. Ik deed uiteraard ook weer mee. Toen het afgelopen was zijn we doorgegaan naar Ozigo en hier was het ook erg gezellig.
Zondagochtend moest ik echter weer vroeg opstaan want we gingen met de kinderen van de yayasan naar het strand. De kinderen hadden veel plezier en het was erg leuk.
Eenmaal terug ben ik met Ketut wat gaan eten en daarna wederom de reggae gaan checken (en verrijken).
En nu is het alweer maandag! De tijd gaat echt veel te snel voorbij hier. Enerzijds wil ik graag iedereen weer zien thuis, maar anderzijds is het hier ook geweldig. Een beetje dubbel dus..
Wederom wil ik iedereen bedanken voor alle berichtjes en mailtjes.
Als er iemand trouwens geïnteresseerd is, het is mogelijk om de kinderen van mijn werk te sponsoren. Ik geloof dat het tussen de 10 en 20 euro per maand kost, en dit geld krijgt het kind dan op een eigen rekening en wordt besteed aan schoolgeld en schoolmiddelen. Ik ga het ook doen als ik terug ben, want het zou zonde zijn als sommige (slimme) kinderen niet naar school zouden kunnen vanwege te weinig geld. Je zou ook eventueel met iemand samen kunnen sponsoren. Maar goed, dat is aan jullie. De mogelijkheid is er in ieder geval! Op de website van stichting WINS kunnen jullie eventueel meer informatie vinden.

Nu ga ik er weer een einde aan maken. Tot het volgende verslag!

Groetjes,
Joerie

  • 18 Januari 2010 - 09:14

    Marion En Lambert:

    Hoi Joerie,

    Ja,joerie wij zijn nu thuis en missen Bali al. Dus voor jou zal het niet meevallen. Maar ook thuis is het weer leuk. Rocky en al je vrienden weer zien is ook een leuk vooruitzicht.En je kunt meteen carnaval vieren als je terug bent. Dat zou je ook niet willen missen.Geniet maar vooral van de tijd die je nog rest in Bali. Denk er maar aan dat je altijd nog eens terug kunt gaan.

    Lambert en Marion

  • 19 Januari 2010 - 11:40

    Joey:

    Nogmaals bedankt voor de CD, geniet nog maar lekker van alles daaro!!
    Gr Joe

  • 20 Januari 2010 - 19:47

    Marijke:

    hallo Joerie,

    voor jou begint nu dus ook het grote aftellen? Het zal toch wel weer wennen zijn thuis..... maar hond, vrienden en Carnaval vergoeden natuurlijk veel.

    Groeten,
    Marijke

  • 21 Januari 2010 - 15:46

    Thea:

    Nou, Joerie, Het contrast tussen Bali en Gelaen is groot. Nu hier de sneeuw is verdwenen is het grauw en grijs. Ofschoon zo'n Balinees klimaat natuurlijk ook voordelen heeft ben ikzelf toch blij met onze seizoenswisselingen. Maar of jij dat ook bent?
    Groeten van Peter.

  • 21 Januari 2010 - 19:07

    Tim:

    Hola Joerie!

    Tof verhaal weer! Ook erg mooie foto´s! Volgens mij zitten we nu op ongeveer dezelfde breedtegraad, maar wel aan de andere kant van de wereld, haha! Ik duik ´t zwembad weer in! Veel te warm hier... ;-)

    Hasta luego!

  • 22 Januari 2010 - 10:24

    Hermien:

    Ha neeffie, ik heb de foto's van Lambert en Marion gezien. Was heel leuk omdat het allemaal zo herkenbaar was. Wat zou ik graag nog eens terug willen! Ik ben blij dat je het zo goed hebt. Groetjes, Hermien

  • 22 Januari 2010 - 20:26

    Beer:

    Sup Ouwe Balinees?

    Zie dat je leuk bezig bent zo. Cool man. Zag dat je ouders ook nog waren geweest, gezellig.
    Je hebt een superstage als ik t zo allemaal lees. Cool hoor :)

    Hier gaat alles in een sneltreinvaart op het moment, qua jongerenwerk om over de muziek al helemaal niet te beginnen.

    Komend jaar ga ik het met muziek heel druk krijgen is mij verteld en zal best veel on stage zijn. Zal op podia staan van bijvoorbeeld "Ground Zero" en in April sta ik op een groot multigroovefeest in Helmond. Kortom gewoon dope!! Daarnaast gaan er leuke releases komen dus mij hoor je niet klagen;)

    Latah!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 110361

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: