Het laatste verslag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Het laatste verslag - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

07 Februari 2010 | Indonesië, Bali

Hallo iedereen!

Bij deze mijn laatste verslagje van mijn geweldige reis naar Bali.
Vorige week vrijdag ben ik gestopt met schrijven. Toen hadden we afscheid genomen van de kinderen op de yayasan. Die avond ben ik met Michelle, Roxanne en Mogli gaan eten. Daarna ben ik even naar de reggae avond gegaan en hebben we buiten op straat weer wat gedronken en gezongen onder de begeleiding van een gitaar. Uiteindelijk zijn we in ozigo geëindigd.
Zaterdag ben ik samen met Yoram, Talia en de broer van Talia (afkomstig van een eiland rondom Bali, hij sprak geen Engels) naar Waterboom gegaan in Kuta, een van de grootste waterparken ter wereld. Hier waren enorme glijbanen en het was een mooi en leuk park. We hadden er wel erg lang over gedaan om het te vinden met de scooter. Na het zwemmen zijn we naar Koko gegaan en hebben we het rapnummer opgenomen. Na de opnames hadden we honger dus zijn we ergens gaan eten. Toen we gegeten hadden was het tijd om te gaan feesten! We gingen naar verschillende clubs en het was gezellig. We reden ’s nachts met de scooter terug (Yoram en Talia’s broer hadden niet gedronken). Helaas waren er af en toe flinke regenbuien waardoor we moesten stoppen. Ik was pas rond 6u thuis.
Toen ik ’s middags wakker werd ben ik nog even naar het zwembad gegaan. Enda, een meisje dat ik eens in Kuta had ontmoet wilde graag naar Ubud komen dus ik ben samen met haar gaan eten bij Tropical, waar ze heerlijke saté hebben. Later zijn we naar de reggae avond gegaan en betrad ik wederom het podium.
Maandag ben ik met Mogli naar een marktje gegaan om wat souvenirtjes te kopen. Na de inkopen zijn we naar de Monkey forest gegaan, een bos vol met apen. Het was leuk maar de apen waren erg brutaal. Ik had een tros bananen gekocht en opeens sprong er een aap op mijn arm. Hij begon alle bananen van de tros te trekken. Toen ik hem van me af wilde laten greep hij naar m’n arm en hapte hij ook. Van Mogli werd nog zijn flesje water gestolen door een aap en een aap wilde in mijn tas. Toen ik de tas wegdeed krabde hij en liet hij z’n tanden zien. Maar de rest van de aapjes was wel lief.
’s Avonds ben ik met Yoram ergens wat gaan eten en hebben we een grappige film gekeken.
Dinsdag ben ik samen met Mogli, Janti en Kristi gaan snorkelen in Amed. Het was geen mooi weer, maar onder water merk je daar toch niks van. Later gingen we nog naar White Sand Beach, hier was het weer wat beter. ’s Avonds ben ik toen met Mogli een pizza gaan eten en naar Lobong gegaan, waar wederom reggae was.
Woensdag ben ik even gaan zwemmen en langs de yayasan gegaan, om mijn beoordelingsformulier op te halen. Ik had een goede beoordeling. Ik hoorde ook dat de film die we gemaakt hadden sindsdien dagelijks bekeken werd. En ja hoor, na een tijdje zetten de kinderen de film weer op.
’s Avonds ben ik met Yoram naar Kuta gegaan. We hebben bij Mc Donalds gegeten en zijn vervolgens wat clubs af gegaan. Het was leuk. De terugweg ging dit keer een stuk soepeler.
Donderdag ben ik wat cadeautjes gaan inkopen voor iedereen in Nederland. Ook had ik voor mezelf nog wat cd’s, schilderijtjes en t-shirtjes gekocht. Voor mijn vrienden en vriendinnen in Bali had ik een soort collage gemaakt met foto’s en die laten afdrukken en vervolgens in een lijstje gedaan. Iedereen kreeg een specifieke collage.
Van Ketut had ik nog een pet en een dobbelsteen cadeau gekregen, erg lief van hem.
’s Avonds ben ik met Ketut, Yoram en Talia gaan uiteten in Nomad. Het eten was heerlijk en het was gezellig. Ik had het alleen leuker gevonden als we met een grotere groep waren, maar Michelle was in Lovina en Kristi ging samen met Janti een tattoo laten zetten in Kuta.
Later gingen we naar Ozigo, mijn laatste avond vieren. Hier was de reggaeband weer van de partij dus was het ook tijd voor mijn laatste optreden in Bali. Het ging goed en het was een zeer geslaagde avond. We troffen nog een jongen uit Teba House, Janti en Kristi kwamen ook nog langs en Pras was ook van de partij. Na het optreden kreeg ik van de band een Griya Faria T-shirt (shirt van de band) en een cd. Erg leuk! Ik gaf hen ook mijn cd en een foto collage.
Toen ik ’s nachts terug kwam na een leuke laatste avond lag er een cadeautje op mijn bed van Gede. Hij had een petje gekocht en er zat een leuk briefje bij. Erg cool van hem. Yoram was nog even mee gekomen om wat films en muziek uit te wisselen en we hadden nog even gechillt.
Vrijdag ben ik alles gaan inpakken en nog een laatste keer naar het zwembad gegaan. Hier had ik lekker in de zon gelegen.
’s Middags was het toch echt tijd voor het afscheid. Mogli kwam ons ophalen en Michelle kwam ook nog even gedag zegen. Janti ging nog even mee naar het vliegveld. Het was een emotioneel afscheid (vooral van Kristi’s kant). Om 19.15u ging de vlucht. Ik moest mijn koffer afgeven en deze bleef maar liefst 31 kilo te wegen, volgens mij mag je officieel 20 kilo hebben. Ik moest dus wat dingen eruit halen en hij had het over 75 dollar per kilo bij betalen. Daar had ik niet veel zin in dus wilde ik veel eruit halen, maar opeens kon het gewoon wel. Ik had alleen m’n slippers en vuile was eruit gehaald, en ik denk niet dat ik genoeg vuile was had om 10 kilo te halen. De vlucht ging verder prima. We moesten eerst naar Kuala Lumpur. Hier hadden we niet zo’n geweldige plaatsen, maar het was maar een korte vlucht en ik had wat kunnen slapen. In Kuala Lumpur moesten we weer een paar uur wachten en vervolgens moesten we 12 uur vliegen naar Frankfurt. Deze vlucht ging heel soepel. We hadden prettige plaatsen en een televisie. Ik heb wat films gekeken, gelezen en muziek geluisterd. Eenmaal in Frankfurt moesten we een tijdje wachten op de koffers en vervolgens werden we herenigd met onze ouders. Het was leuk om elkaar weer te zien. Lambert en Marion hadden vrijdag een hotel genomen in Frankfurt en daar gingen we eerst even heen om te ontbijten. Daarna reden we terug naar Nederland, ook weer een rit van een uur of drie. In totaal ben ik dus zo’n 24 uur onderweg geweest.
Als eerst ben ik naar Sittard gegaan om Joey weer te treffen bij de Free Record Shop. Hier was ook mijn favoriete baas en het was leuk om elkaar weer te zien. Ook heb ik twee zeer gemiste broodjes werm sjink van de bufkes gegeten. Eenmaal thuis werd ik ook met mijn lieve hond Rocky herenigd. Daarna ben ik wat gaan slapen en ’s avonds kwamen er wat vrienden en familie langs. Het was een heel gezellige avond die tot in de late uurtjes duurde.
En nu is het alweer zondag en zit ik in plaats van een t shirtje en korte broek in een jogging broek en een vest. Het is weer even wennen. Maar goed, het is ook wel weer leuk om terug te zijn en iedereen weer te zien. Maar voor hoelang….


  • 08 Februari 2010 - 09:29

    Herrald:

    wanneer ga je weer terug? haha.

  • 08 Februari 2010 - 11:46

    Inge:

    Hey Joerie alweer terug....Je hebt een onvergetelijke tijd gehad aan je verslagen te lezen en dat is mooi meegenomen...
    Misschien ga je nog wel een keer terug!!
    Geniet hier van de carnaval als je die viert en we zien ons weer ergens met de hond of zo...Groetjes aan Lambert en Marion en nog bedankt voor de leuke kaart uit Bali Marion!!Groetjes Inge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 110344

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: