Bangkok dangerous - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Bangkok dangerous - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Bangkok dangerous

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

23 Januari 2011 | Thailand, Bangkok


Hallo allemaal!

Ik heb de afgelopen dagen alweer zoveel mee gemaakt, dat ik waarschijnlijk een hoop dingen vergeet te vertellen. De conclusie is in ieder geval dat het hier nog steeds geweldig is.
De vorige keer eindigde ik het verhaal omdat er een nieuwe avond ging starten; de vrijdagavond. Ik had me voor genomen om het niet al te laat te maken, maar daarin ben ik enorm gefaald. In een discotheek had ik drie meisjes leren kennen uit Noorwegen, die ook stage gaan lopen in Bali. Het was gezellig en op een bepaald moment besloten we om naar een andere discotheek te gaan. Toen we de discotheek verlieten was er weer vanalles te beleven op straat. Op weg naar een nieuwe bestemming zagen we een Thaise man in zijn eentje langs de weg zitten met een gitaar. We zijn bij hem gaan zitten en hebben samen liedjes gezongen. Af en toe werd er (uiteraard) een ‘rap break’ ingelast waarin ik mijn Freestyle kunsten de vrije loop gaf. We begonnen dit muzikale spektakel dus met 5 mensen in totaal. Toen kwam er een man van in de 30 bij, die begon te beatboxen. Hij bleek ook een Nederlander te zijn, David. Na een tijdje bleven steeds meer mensen zich bij onze groep voegen, en binnen een halfuurtje zaten we met een enorme groep mensen, van allerlei verschillende landen, te zingen op straat samen met de Thai met de gitaar, die tot een half uur daarvoor nog eenzaam op de straat had gezeten. Ik vond het een geweldig moment.
De sfeer was dus super. Op een bepaald moment vroeg een meisje of ik even op haar tasje wilde letten, want ze ging naar de wc. Ik wilde het aannemen, maar de Thai met de gitaar zei; “No no! Don’t take it!” en hij gaf haar het tasje terug. Hij wees naar iets achter het meisje, en op dat moment zag ik de politie aan komen. Het meisje is toen gevlucht met haar tasje. Ze had dus waarschijnlijk drugs of iets anders illegaals in haar tasje verstopt, wat een paar seconden zelfs op mijn schoot heeft gelegen. Hier was ik natuurlijk heel erg van geschrokken. Ik was de Thai die me had gewaarschuwd dan ook erg dankbaar, en denk dat het toch een les is geweest om toch nóg beter op te passen.
Na deze gebeurtenis was voor mij de sfeer een beetje eruit en het begon dan ook langzaam weer een beetje leeg te lopen, tot ik uiteindelijk alleen over bleef met David, ‘de beatboxer’. Hij vroeg of ik nog een biertje wilde drinken. Het was al erg laat (een uur of 6) maar ik vond het toch gezellig om nog even na te praten. David bleek een hiphop kenner te zijn, dus we konden heel goed met elkaar kletsen. Toen ik even naar de wc ging waren er nog drie jongens bij onze tafel komen zitten. Een jongen uit Engeland, een uit Noorwegen en een ander uit Israel. Het waren hele relaxede gozers. Met name met de jongen uit Israel, Adi, had ik een goede klik. We hebben heel gepraat met z’n allen, totdat het licht werd. Om 8 uur besloot ik dat het nu toch tijd was om naar het hotel terug te gaan.
Zaterdag ben ik voor 100 baht (2.50) een paar uur gaan rondrijden met een taxi. De chauffeur heeft me naar allerlei mooie plekken gebracht; een enorm gouden Boeddha beeld en een mooie Boeddha tempel. Ik heb foto’s gemaakt maar die heb ik nog niet op de laptop, dus die houden jullie te goed.
In de tempel kreeg ik een smsje van Adi (de Israëliër). Hij vroeg om even af te spreken. Toen ik terug kwam van de tempel zijn we samen wat gaan eten. Het was erg gezellig. ’s Avonds wilde ik wederom een beetje op tijd naar bed gaan, maar de gezelligheid liet het wederom niet toe. Het was wederom een goede avond. Voordat we gingen slapen hebben we ontbeten in een eettentje met Isrealische specialiteiten en Adi heeft me kennis laten maken met een typisch gerecht van hen, een soort mix van ei en tomatenpurree. Het was erg lekker.
Vandaag was het plan om naar een jungle te gaan met de Nederlanders uit het eerste verslag, Joris en Sanne. Maar hierin heb ik me toch bedacht. Ik voelde me niet helemaal optimaal (m’n maag is een beetje van streek van het eten denk ik). En aangezien ik twijfels had, besloot ik het gewoon niet te doen. Een busrit van een aantal uur klinkt niet zo aantrekkelijk op dit moment.
Ik ben verhuisd naar hetzelfde hotel als Adi. Het is iets simpeler, maar ook veel goedkoper (400 baht per avond; 10 euro). Ik blijf nog een nacht in Bangkok, en morgen gaan we alsnog touren, maar minder ver weg. Adi had gehoord van een mooi plaatje, zo’n 2 uur hier vandaan, van waaruit een hoop te doen was, dus hier gaan we morgen samen heen.
Kortom, ik krijg het steeds meer naar mijn zin en leer steeds meer leuke mensen kennen. Ik zal snel eens wat foto’s plaatsen, maar ik wil jullie natuurlijk gedoseerd jaloers maken, anders blijven jullie m’n verhalen misschien niet volgen.
Nu is het tijd om even te slapen en vanavond ga ik nog een drankje doen met Adi. Vanavond maak ik het niet te laat.
Denk ik.


Bedankt voor alle berichtjes en tot snel weer!

  • 23 Januari 2011 - 09:49

    Ellie Sz:

    Hoi Joerie
    Kreeg vandaag een mailtje van de webmaster zodat ik je ook kan volgen.
    Klinkt allemaal heel spannend en avontuurlijk. Maar je ziet dat je heel erg op je hoede moet blijven. Dus blijf voorzichtig en maak er een hele leuke tijd van.
    Groetjes uit een druilerig Geleen.

  • 23 Januari 2011 - 11:54

    Hermien:

    Hoi Joerie,
    Wat ben jij een levensgenieter (nette uitdrukking voor feestbeest)! Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je zoveel mogelijk profiteert van de leuke dingen die op je pad komen. Let wel op omdat je ook moet acclimatiseren. Naar aanleiding van jouw tasjesverhaal wil ik je nog eens extra waarschuwen voor het gevaar van diefstal ed. Ik ben ooit bestolen in Peru. Ik zat aan een tafeltje met iemand te eten en had mijn rugzakje onder de tafel tussen ons in gezet. Ik dacht dat dit veilig was. Toch is hij gepikt. Later realiseerde ik me dat iemand met het voorbijgaan zachtjes tegen me aanstootte, ik had het amper in de gaten. Even later ontdekte ik dat mijn tas weg was. Gelukkig draag ik paspoort enz. op mijn lijf dus dat had ik nog maar fotocamera enz. waren weg. Sindsdien bind ik mijn rugzakje aan de stoelpoot als ik naar een restaurantje ga.
    Joerie, ik zal je niet verder betuttelen.
    Geniet ervan, ik wacht met spanning op je volgende avonturen.
    Groetjes,
    Hermien.

  • 23 Januari 2011 - 12:53

    Lambert En Marion:

    He kerel

    super dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat je allerlei mensen ontmoet. Dat hoop je natuurlijk van te voren, maar in ieder geval fijn dat het ook uitkomt. Dat avontuur met dat tasje is natuurlijk een wijze les. Achteraf natuurlijk ook wel vreemd dat een meisje zonder tasje naar de wc moet.
    Geniet met volle teugen en neem ook af en toe even ruimte voor rust.

    We zijn benieuwd naar je volgende belevenissen, groeten, Lambert en Marion

  • 23 Januari 2011 - 13:29

    Hans V M:

    Leuk verhaal Joerie. Die straatsessie lijkt me wel heel erg leuk geweest. Veel plezier verder.....enne....als je je klassiekers beheerst weet je dat een meisje vraagt haar tassie effe vast te houden, omdat een goser met haar wil dansen, ... niet om te plassen dus.
    Blijf alert, groeten en goede reis!

  • 23 Januari 2011 - 15:00

    Ad:

    Spannend om het te lezen en vooral om te weten dat je niet in tig sloten bent gelopen!

    Zeg maar SHALOM tegen Adi van Ad.

  • 23 Januari 2011 - 15:45

    Marijke:

    Hoi Joerie,

    je hebt je draai dus al gevonden. En al meteen iets spannends beleefd met een damestasje! Wat goed dat je werd gewaarschuwd. Ik denk dat ik er ook zou zijn ingetrapt. Pas achteraf denkend 'waarom neemt ze haar tasje niet mee"?

    Groeten, Marijke

  • 23 Januari 2011 - 18:21

    Denise:

    Haiii Joerie!

    zo te lezen amuseer je je goed, en ik krijg steeds meer zin om naar bangkok te komen! super leuk dat je zoveel mensen leert kennen!
    via je verhalen leer ik ook al waar ik op moet passen ;) erg fijn haha!
    zou je misschien je nummer na me kunnen mailen?! dan kunnen sam en ik je bereiken als we over 2 weken EINDELIJK ook kunnen vertrekken!

    heeel veel plezierrrr!
    X denise

  • 26 Januari 2011 - 14:39

    Sjef En Annie Habets:

    Volgens ons heb jij daar een leven als God in Frankrijk!
    groetjes sjef en annie

  • 27 Januari 2011 - 09:47

    Nick:

    Je zal niet eens geloven... hehe ziet aardig grove uit !

  • 27 Januari 2011 - 14:48

    Marc:

    Hey kerel,
    Het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt.
    Dat van dat meisje met dat tasje gaat wel een beetje te ver. 'T zou je maar gebeuren.
    Veel plezier en kijk uit!

    Marc

  • 28 Januari 2011 - 19:28

    Anja V. Mierlo:

    He Joeri, je verhalen zijn weer geweldig mooi en spannend.Wat een gedoe met dat tasje, ik kan me voorstellen dat je dan blij bent dat het goed is afgelopen. Blijf op je hoede en geniet van deze prachtige reis. We zullen je verhalen blijven lezen, en denk eraan: neet te laat en neet te zaat!!!! groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 110273

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: