Aankomst - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

10 November 2009 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!

Maandag 9 november is het avontuur officieel van start gegaan. Samen met mijn ouders heb ik zondagavond een hotel geboekt in Frankfurt en hebben we ons 'laatste avondmaal' gegeten bij de plaatselijke wok.
Maandagochtend ging vroeg de wekker en gingen we naar het vliegveld, waar we mijn reisgenote Kristi troffen. Mijn koffer weegde veel te veel (27 kg, terwijl 20 mocht) maar er werd niet moeilijk over gedaan. Toen was het tijd om afscheid te nemen. Heel vervelend natuurlijk.
Na het afscheid zijn we met het vliegtuig van Frankfurt naar Kuala Lumpur gevlogen. Dit was een lange vlucht, van ongeveer 12 uur. Toch ging de tijd vrij snel om. Ik heb 3 films gekeken onderweg, muziek geluisterd en wat gelezen dus dan krijg je de tijd wel om. Kristi voelde zich helaas misselijk tijdens de vlucht, dat was wel vervelend.
In Kuala Lumpur moesten we even wachten en vervolgens verder naar Denpassar (Bali) een vlucht van ongeveer 3 uur. Deze ging ook redelijk snel.
Toen kwamen we aan in Bali! Eerst een gedoe met het visum, maar dat loste zich wel snel op. Vervolgens stonden we te wachten op onze koffers, maar die kwamen maar niet. Toen er geen koffers meer kwamen en we ons een beetje zorgen begonnen te maken bleek dat we bij de verkeerde band stonden, erg slim.
Toen we buiten het vliegveld kwamen was het eerste wat opviel de erge hitte. Het was ontzettend benauwd en dat is echt even wennen. Gelukkig zagen we al snel een meneer met een bordje 'Mr. Joerie van der Loo' staan. Dit was iemand van Teba House, onze verblijfplaats.
We werden door hem met de auto naar Teba House gebracht. Onderweg zie je al in wat voor andere wereld je terecht bent gekomen; mooie natuur, maar ook smerige straten en een ontzettend druk verkeer zonder enige structuur. Hoewel ik het kijken naar dit alles heel indrukwekkend vond, viel ik halverwege de rit toch in slaap. Ik had de hele reis nog niet geslapen dus dit was opzich niet zo raar.
Voor we naar onze verblijfplaats gingen stopten we eerst bij de bank. Hier lukte het Kristi wel om te pinnen, maar mijn pas werd geweigerd. Erg raar en vervelend.
We zijn toen toch maar vast naar Teba House gegaan, om even bij te komen. Hier kregen we een warm ontvangst van Agus, waarmee ik ook al eerder gemaild had. Agus is heel vriendelijk en spreekt goed Engels. We kregen een kop thee en zijn ons even gaan opfrissen. Daarna zijn we een wandeling door Ubud gaan maken.
Het voelt echt ontzettend raar om daar over straat te lopen voor het eerst. Overal zie je dingen die je aandacht trekken. Mooie natuur, sjieke beelden / tempels, heeeel veel winkeltjes en verkopers. Je bent echt in een andere wereld. Ook heb ik een supermarkt gevonden waar mijn pinpas wel werkt en waar ik dus gewoon geld kan opnemen, gelukkig.
Na een tijdje rondgelopen te hebben
zijn we een leuk plekje gaan uitzoeken om te gaan eten. Hier hebben we heel lekker gegeten en gedronken voor in totaal 60.000 roepia. 100.000 roepia is 7 euro.
Heeeel goedkoop dus!
Na het eten zijn we teruggegaan naar Teba House en ben ik begonnen aan dit verslagje. Ondertussen was het donker geworden en zijn de muggen in opkomst. Daarom ben ik toch verdreven van mijn balkonnetje naar mijn kamer.
Maar nu ga ik een einde aan het verslag maken, het is al een heel verhaal geworden.
Ik wilde nog even iedereen bedanken voor alle leuke reacties en berichtjes, en tot het volgende verslag!

Gegroet,
Joerie

  • 10 November 2009 - 12:40

    Marion:

    Joerie een leuk verslag. We hebben ook al even met elkaar gesproken, dus ik wist het meeste al.Geniet maar fijn van alles daar.

    groetjes Marion

  • 10 November 2009 - 13:28

    Herrald:

    Ik zal je even jaloers maken. Hier is het lekker koud!
    Veel plezier daar en we kijken natuurlijk uit naar wat foto's.

  • 11 November 2009 - 16:01

    Kimberly:

    Hey hey, Wat leuk zeg om zo te lezen wat je daar allemaal uitspookt..;) beetje bitter wel .. jij zit lekker in het zonnige Bali.. en ik... achter mijn grijze bureau hahaha! maar ik ben blij dat je goed aangekomen bent.. geniet maar lekker:D x Kimberly

  • 11 November 2009 - 18:52

    Ellie:

    Hoi Joerie,
    Ook ik zal je doen en laten volgen via deze site (moet ik van je moeder). Nee, grapje hoor. Ik ben echt geinteresseerd. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Zal wel een speciaal gevoel zijn dat je niet na 2 weken of zo naar huis moet, zoals bij een gewone vakantie.
    Ik wens je een schitterend verblijf en je hoort nog wel van me.

  • 11 November 2009 - 21:20

    Arran:

    Leuk verslag kerel! succ6 met alles en we krabbele wel!

    greetz Arran en Megan

  • 12 November 2009 - 13:02

    OMA:

    Wat fijn Joerie dat je al zo goed je weg vindt op Bali. Ik hoop dat je alleen leuke dingen meemaakt.Ik heb je verslag gelezen en ik heb veel vertrouwen dat je je er goed doorslaat. Groetjes Oma.

  • 12 November 2009 - 13:05

    Tiny Meijers:

    hey Joerie,
    Leuk om te horen dat alles oke is bij jouw, en je weer onder de indruk bent van je bestemming, geniet ervan,
    we zien uit naar je verdere belevenissen.
    groeten Tiny

  • 13 November 2009 - 14:41

    Hermien:

    Wat een mooi verslag en best lang. Ben benieuwd hoe lang je dat zo volhoudt! Toen ik je verslag las kreeg ik wel effe de Bali-kriebels en voelde zowaar die vochtige hitte weer aan mijn lijf kleven. Tot nu toe heb je niks hoeven te missen van Holland. We hebben somber nat weer en ik ben al lekker verkouden. Sinterklaas heb ik nog niet gezien, die komt zaterdag met de boot aan. Geniet maar van al die indrukken die je daarachter opdoet. Groetjes, Hermien.

  • 13 November 2009 - 15:16

    Ad En Marijke:

    Namaste Joerie

    we zitten hier in India en lezen jouw reisverslag. Het is nu dus echt begonnen. Heel veel plezier. We zullen je volgen.

    Morgen gaan wij al vroeg in de ochtend op zoek naar tijgers. Maar men heeft ons nu al beloofd dat we heel zeker veel bloedzuigers zullen tegenkomen.

  • 13 November 2009 - 17:20

    Roel:

    Joerie,

    ik zal het je maar vertellen: je vader heeft gisteravond 2 keer gescoord tegen de koploper. Toch in de laatste seconde met 5-4 verloren.....

    Ik ga je volgen,

    Roel.

  • 17 November 2009 - 20:08

    Anja V. Mierlo:

    He Joeri,
    een mooi verslag,we gaan je zeker volgen.Lekker om in deze periode daar te zijn, vooral als het hier koud is.Alleen de muggen vind ik minder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 110377

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: