Nieuwe wekelijkse avonturen vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Nieuwe wekelijkse avonturen vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Nieuwe wekelijkse avonturen vanuit Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

22 December 2009 | Indonesië, Bali


Hallo allemaal!

Hier volgt weer een nieuw verslagje vanuit het mooie eiland Bali.
Vorige week heb ik verteld over de tour en ben ik geëindigd bij de zondag, dus zal ik verder vertellen vanaf zondag.
´s Middags ben ik gaan lunchen met Finn (Australisch meisje uit mijn hotel) en een vriendin van haar die ik tijdens de tour had leren kennen, Liisa (uit Finland). Ook was er nog even een meisje langsgekomen uit Canada, maar daar ben ik de naam van vergeten. We hadden lekker gegeten en het was gezellig. Ik had wat tekeningen gemaakt vanuit mijn jeugdsentiment, zoals mijn zelf verzonnen striphelden Schöp 1 en 2, en we hebben ons er erg mee vermaakt. De meiden waren ervan overtuigt dat er ooit nog een succesvolle reeks uit zou voortkomen.
Na de lunch zijn we mijn scooter gaan omwisselen. Ik had tijdelijk een scooter gekregen maar vandaag moest ik terugkomen om een nieuwe te ontvangen en alvast te betalen. De bazin was er echter niet en de werkneemster scheen me niet goed te begrijpen. Toen ik zei dat ik mijn scooter kwam ruilen zei ze ‘yes’ en bleef ze vriendelijk glimlachend staan. Na een tijdje heeft ze haar bazin gebeld en die heeft het haar uitgelegd.
Gewapend met een mooie nieuwe rood zwarte scooter zijn we vervolgens gaan rond touren rondom Ubud. We hebben mooie rijstvelden gezien en een tijdje zonder specifiek doel rondgereden. Op de terugweg zijn we bij een supermarkt gestopt en hebben we bier ingekocht, om dit vervolgens te nuttigen in Teba House. Ik had ook de laptop aangezet en de meiden een snelcursus Hiphop gegeven.
Later zijn we naar Lobong gegaan waar we lekker hebben gegeten en later genoten van de reggae band. Michelle en Mogli kwamen er ook nog bij en later zijn we met z’n allen naar Ozigo gegaan.
Toen de avond voorbij was heb ik Liisa naar huis gebracht en afscheid genomen, want zij ging maandag verder reizen.
Maandagochtend hoorde ik dat Finn in de minuut dat ze nog alleen was nog een ongelukje met de scooter had gehad. Een hond versperde haar de weg dus durfde ze niet door het pad. Daarom reed ze de voorkant, maar daar is de weg wat stijl en kreeg ze de scooter niet goed meer onder controle. Ze was gelukkig niet erg gewond.
’s Middags gingen we weer werken aan het toneelstuk maar de kinderen waren erg druk en uiteindelijk zijn we iets eerder gestopt omdat ze niet zo goed luisterden. Op de terugweg hadden Michelle en ik nog een klein ongelukje met de scooter. We waren niet echt gewond maar wel geschrokken! Later heb ik gesport en vervolgens gegeten bij een Japans restaurant met Michelle en Mogli. Na het eten zijn we film gaan kijken bij Michelle, zij heeft Mogli’s televisie geleend en een dvd speler gekocht.
Dinsdag gingen Michelle en ik de les voorbereiden. Toen we klaar waren en onze benodigdheden gingen uitprinten bleek dat ze in het internetcafé een oudere versie van word hadden en dat we onze bestanden dus niet konden openen en printen. Daarom hebben we ons nieuwe idee maar uitgesteld en zijn we onze oude les nog even voortgezet.
’s Avonds wilden Finn, Kristi en ik gaan uit eten, maar het begon heel hard te regenen. Daarom hebben we toen pizza besteld. Het duurde erg lang voordat deze er waren, maar ze waren wel erg lekker. Denise en Janti kwamen ook nog even langs.
Woensdagochtend werden we afgebeld voor het werken met de special childeren. Toen hebben we Finn geholpen met verhuizen, want ze kon niet meer in Teba house blijven omdat er nieuwe klanten kwamen. Ook zijn we naar een grote Bintang winkel gegaan waar ik een paar goedkope originele cd’s heb gekocht.
Op het werk waren er maar 3 kinderen van onze groep, dus ben ik Michelle met haar les gaan helpen en hebben we geknutseld met de kinderen. We hadden niet echt tijd gehad om iets voor te bereiden dus besloten we te improviseren en alle mogelijke knutselspullen mee te nemen naar het lokaal en vervolgens ter beschikking te stellen zodat kinderen alles konden maken wat ze maar wilde, zolang het maar binnen het thema kerst viel.
’s Avonds zijn we met de hele groep lekker gaan eten en daarna zijn we gaan pokeren. Helaas had ik dit keer niet veel succes en heb ik niet gewonnen. Maar goed, wie geen geluk heeft in het spel heeft geluk in de liefde, zeggen ze.
Donderdag gaven we voor onze movie lesson nog een extra theaterles omdat het woensdag niet doorgegaan was. We zijn begonnen met een korte speech door mij, omdat het vorige keer niet zo goed ging. Ik vroeg of ze wisten waarom we eerder gestopt waren. In het begin durfde niemand antwoord te geven maar na een tijdje zei een meisje ‘omdat we de hele tijd waren aan het praten’. Hier hebben we even over gesproken en vervolgens zijn we begonnen met de les. Dit keer ging het super, dus het gesprek heeft wel zin gehad.
Na de theaterles zijn Kristi en ik movie lesson gaan geven. We hadden de kinderen gevraagd om een script te schrijven voor scene 1, en hier is een leuk verhaal uitgekomen. Op de terugweg van het werk hebben we saté gegeten en daarna ben ik met Janti gaan sporten.
Na het opfrissen ben ik met Finn gaan uiteten. Op de terugweg kwam ik Pras tegen op de scooter. Hij ging samen met een meisje naar een cafeetje en vroeg of ik ook nog mee kwam, dus dit heb ik gedaan. Er speelde een bandje zonder zanger en na een tijdje ben ik weer naar teba house gegaan, waar ik Michelle en Mogli nog even trof.
Vrijdag zijn we de movie lesson gaan voorbereiden door wat benodigdheden voor het filmen aan te schaffen. En ’s middags was het zo ver; de eerste scene van de film werd gefilmd! Het ging goed en de kinderen vonden het leuk.
Ondertussen had Liisa me gesmst dat ze weer terug was in Ubud dit weekend, dus ’s avonds ben ik met Liisa en Finn wat gaan drinken. Daarna zijn we samen met Michelle, Mogli en Kristi wat gaan eten in een heel goedkoop maar leuk tentje. Na het eten zijn we met z’n allen naar Lobong gegaan waar het wederom reggae avond was. Ik had een tijdje terug met de zanger van de band gesproken en verteld dat ik deed rappen. Hij zei dat ik welkom was om eens mee te doen en vanavond vroeg hij of ik na de pauze een nummertje wilde rappen, dus dit heb ik gedaan. Ik had eigenlijk verwacht dat de dansvloer een beetje leeg zou bloeden wanneer ik ging rappen, maar integendeel. Het publiek reageerde heel enthousiast! Na twee nummers ging ik van het podium, maar ik werd vrij snel weer teruggeroepen. Toen ik na een paar extra nummers weer wilde gaan zei de zanger : ‘no, no, stay!’ en vervolgens heb ik de hele show nog mee gedaan. Erg leuk. Op het einde heeft hij me zelfs gevraagd om binnenkort mee te komen naar een grotere show. Om deze succesvolle avond te vieren zijn we nog gezamenlijk naar Ozigo gegaan.
Zaterdag gingen Kristi en ik een kleine tour maken. Ik had Liisa ook meegevraagd en het leek haar leuk om mee te gaan. We zijn naar Bali Zoo gegaan, een grote dierentuin. De entree was best duur, maar het was een leuke dag. Er was ook een dieren ‘show’, maar dan brachten ze de dieren en kon je ermee op de foto, wat wel leuk was, maar weinig show. Tegen het einde van de wandeling door de dierentuin zagen Liisa en ik een oerang oetan. Opeens zei Liisa ‘watch out’ en dook ze opzij, ik zag te laat wat ze bedoelde want toen ik richting de aap keek zag ik een appel afkomstig van de oerang oetan op me afkomen die me op mijn hoofd raakte. Liisa kwam uiteraard niet meer bij van het lachen.
Na de dierentuin zijn we naar verschillende grote winkels in Denpassar en Kuta gegaan omdat ik graag een glijbaan wil kopen voor de kinderen. Helaas konden we er nergens een vinden. We hadden wel een leuk t shirt voor Ketut gevonden, want die was jarig vandaag.
’s Avonds zijn Liisa en ik ergens wat gaan drinken en vervolgens gingen we naar een restaurant waar Ketut en Kristi aan het eten waren. Helaas werd er geen eten meer geserveerd toen wij kwamen dus zijn we ergens anders gaan eten. Op weg naar het andere restaurant vielen Liisa en ik opeens in een groot zwart gat midden in de stoep. We waren niet echt gewond maar wel geschrokken.
Na het eten zijn we nog naar Ozigo gegaan om Ketut zijn verjaardag te vieren. Het was erg gezellig en ook Michelle, Pras en Mogli voegden zich er nog bij.
Zondag was de laatste dag van Liisa dus heb ik deze dag voornamelijk met haar doorgebracht. We zijn eerst samen gaan ontbijten. Daarna zijn we naar een grote markt in Ubud gegaan, waar ik een masker heb gekocht en Liisa wat cadeautjes voor haar familie. Na de markt hadden we weer een beetje honger dus zijn we gaan lunchen. Toen we gegeten hadden zijn we gaan zwemmen. Het was lekker maar het koelde snel af dus op het eind had ik het wel koud.
Na het bezoek aan het zwembad zijn we lekker gaan uiteten in een heel mooi restaurant, Nomad. Hier hadden we tapas gegeten. Twee grote schalen met 12 verschillende kleine gerechten. Erg lekker en gezellig! Na het heerlijke maal hebben we nog wat gedronken in de CP Lounge maar we zijn op tijd gaan slapen
Maandag hebben we lekker ontbeten en daarna heb ik Liisa naar het vliegveld gebracht. Daar hebben we afscheid genomen. Denise vertrok ook, die ging verder reizen. We hadden nog gesmst en gebeld maar we konden elkaar niet op tijd vinden.
Na het afscheid ben ik terug gegaan om vervolgens te werken. Eigenlijk gaf ik theater les, maar groep D had geen leraar dus heb ik movie lesson gegeven. Ik had gevraagd of ze scene 2 wilden schrijven, dit keer met een dialoog in het verhaal. Ik had best een grote groep dit keer, dus had ik de groep in tweeën gedeeld en zouden we uiteindelijk een scene kiezen. Maar de resultaten waren ze verschillend dat we de twee verhalen kunnen combineren.
Toen ik terug was in het hotel hoorde ik van Kristi dat ze een klein ongelukje met de scooter hadden gehad. Vooral Janti had een vervelende wond. Ik had gevraagd of ik langs moest komen of iets kon doen, maar dit was niet het geval.
Later op de avond ben ik naar Hibiscus gegaan waar ik Michelle en Mogli tref, samen met een paar dronken lokale vrienden van Mogli. Na een tijdje zijn Michelle en ik ergens gaan eten. Daarna was het al laat dus ben ik terug naar huis gegaan.
En nu is het dinsdag en ben ik bezig aan dit verslag. Zometeen ga ik lunchen met Michelle en daarna is het tijd voor een nieuwe werkdag.
Bedankt voor het lezen van mijn verslagen, ik vind het leuk dat jullie me blijven volgen.
Ook wil ik iedereen fijne kerstdagen wensen! Ik hoorde dat het waarschijnlijk een witte kerst zal zijn.

Veel plezier in de sneeuw en tot gauw!

Joerie


  • 22 December 2009 - 04:47

    Herrald:

    de groeten uit NYC, wij gaan nu eerst eens slapen. Lezen doen we later wel

  • 22 December 2009 - 08:52

    Marion En Lambert:

    Hoi Joerie,

    Je bent al aardig gekleurd op de foto te zien. En in januari hoeven we ons geen zorgen te maken over waar we kunnen gaan eten. Jij kent al aardig wat leuke eettentjes. Fijn dat het filmen met de kinderen zo goed gaat. We verheugen ons erop alles in januari eens te bekijken.

    Veel plezier
    Lambert en Marion

  • 22 December 2009 - 14:34

    Inge,mam Van Ignace.:

    Hey Joerie weer even je verslag gelezen,erg leuk geschreven.Je maakt leuke dingen mee enne er zijn ook veel meisjes he'.......dat zal wat geven met zo een knappe kerel van Holland!!!Leuk is dat al die culturen bij elkaar toch een goed team vormen,het heeft alles met jezelf te maken.Ik denk dat je nog veel leuke contacten blijft houden ook al ben je straks weer hier in ons Nederland.En ja het sneewt hier,op het moment weer een beetje dooi maar er gaat weer wat sneeuw komen,dus we zien wel wat het met de Kerst gaat worden.
    Kiki zit op dit moment in Mexico voor een vakantie en Ignace is met vrienden op wintersport in Zwitserland.Ik doe hem de groetjes en jij krijgt een leuke tijd nog met Marion en Lambert...wat zullen ze trots zijn op jouw.Je doet het goed volgens mij en je hebt veel plezier,dat scheelt en dan gaat het eigenlijk ook allemaal een beetje vanzelf,met zo af en toe het gemis van de mam natuurlijk(ha ha).
    Wat mij betreft fijne dagen en tot de volgende keer.Geniet van alles Joerie en gretz to your friends!!Hoi hoi Inge.

  • 23 December 2009 - 10:37

    Eline:

    Hey Joerie!

    Zoals ik lees is alles nog steeds super. Mooie ervaring! De tijd gaat snel, dus geniet er nog maar van! Je schrijft leuke verhalen met geweldige belevenissen. Alvast fijne feestdagen en unne gooie roetsj!
    Groetjes aan Kristi.

    x Eline

  • 24 December 2009 - 14:04

    Anja Van Mierlo:

    He Joeri, wij willen jou en je medemensen daar hele fijne feestdagen wensen en een gelukkig en gezond begin van 2010.
    Verder vind ik je verslagen geweldig en mooi om te lezen.
    Heel veel groetjes van Henny, Anja, Nicky, Remy en Sasja van Mierlo

  • 24 December 2009 - 17:03

    Martha:

    Frits Tim Rob en martha wensen jou een mooie warme kerst

  • 24 December 2009 - 19:44

    Marion En Lambert:

    Hoi Joerie,

    Als de nachtmis in het Balinees is zul je hem wel niet goed kunnen volgen.
    Het gaat er toch alleen maar om om de sfeer te
    proeven.
    Fijne warme Kerstdagen

    Lambert en Marion

  • 25 December 2009 - 12:55

    Annika:

    Hee Joerie,

    Fijne kerstdagen! Het is hier alweer aan het dooien. dus die witte kerst is ver te zoeken. Veel ongelukken met de scooter deze keer he? Wij (pap, mam, nick en melissa ook) hebben je een kaart gestuurd, maar voor kerst gaat tie er zeker niet meer zijn. Die Bearcat op de foto; is dat dat beest dat koffiebonen opeet en uitpoept? Want die hadden mijn moeder en oma en ik toen ook gezien in de orchideeëntuin. Van die uitgepoepte bonen wordt héle dure koffie gemaakt, geloof ik.
    Zo, ik moet me nu gaan douchen want ik word dalijk op het eten bij job thuis verwacht :)

    xx

  • 25 December 2009 - 13:20

    Oma:

    Hallo Joerie,

    Ook ik wil je even Fijne Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar wensen.

    Oma

  • 25 December 2009 - 18:50

    Marijke:

    Hallo Joerie,

    het houdt maar niet op..... eten, drinken en dan al die meisjes....? Wat zal dat afkicken zijn als je weer in Nederland bent.

    Fijne feestdagen,

    Marijke

  • 26 December 2009 - 19:49

    Cees Bergmans:

    Dag Joeri,

    Het is verbazingwekkend wat jij daar allemaal uitspookt.Geweldig. Waar haal je nog de tijd vandaan om al die tot de verbeelding sprekende verslagen te maken.Ik heb vanmiddag bij jouw moeder lekker kerstbrood gegeten. Joeri, het ga je goed.Maar na wat ik gelezen heb twijfel ik daar niet aan.

    Buurman Cees.

  • 27 December 2009 - 12:42

    Marij Quix:

    Hallo Joerie,
    Ik heb al je reisverslagen gelezen en ben best jaloers op je. Heerlijk dat je deze kans gekregen hebt. Heb van Marion begrepen dat ze niet kan wachten om naar jou toe te komen. Maandag ga ik weer ff lekker bijkletsen met je moeder. Ik wens jou en je vrienden een fantastisch, gezond en succesvol 2010 toe.
    Groetjes van Marij

  • 28 December 2009 - 10:23

    Nico:

    Dag Joerie,

    Die witte kerst is er dus niet gekomen. Het was weer echt kerstweer: donker, saai, nat en kil.
    Maar des te gezelliger binnen.
    Jij moet dat allemaal missen.
    Geniet ervan.
    Groetjes,

    Nico

  • 28 December 2009 - 19:54

    Hilde Breiner:

    Hoi Joerie,

    Wat een leuk reisverslag.Het valt wel op dat je veel en vaak eet en altijd met vriendinnen. In ieder geval krijg ik ook zin om Bali te bezoeken. Binnenkort komen Lambert en Marion op bezoek. Kunnen die met eigen ogen zien waar jij zo enthousiast over schrijft. Maar eerst nog Oud op Nieuw vieren. Dat zul jij in Bali ook wel doen met heel veel vuurwerk?
    Ik wens je een fijn en gezond 2010 en nog een paar leuke weken op Bali. Doe Lambert en Marion maar de groeten wanneer je ze binnenkort ziet. Groeten,

    Hilde Breiner

  • 29 December 2009 - 11:32

    Thea:

    Schöp 1 en 2 ...
    Heb je ze ook de groeten gedaan van Schöp 3, Mur en Floe?
    Joerie, een heel mooie jaarwisseling en nog veel plezier.

  • 29 December 2009 - 19:49

    Dyl Dami En Marianne:

    Heee die joerie,allereerst wat zie je er supergoed uit!!!!!!!Stage t lijkt wel vakantie,hihi,nee hoor,geniet maar lekker,zo'n kans krijg je nooit meer!Van hier uit een super jaarwisseling[er zal vast ergens wel een feestje zijn]we vinden t steeds weer heel leuk om je verslag te lezen
    Heel veel liefs van ons alle drie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 110376

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: