Nieuwe verhalen vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Nieuwe verhalen vanuit Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Nieuwe verhalen vanuit Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

13 December 2009 | Indonesië, Bali

Hallo lieve Nederlanders,

Hier volgen weer nieuwe verhalen vanuit het warme Bali.
Zondag hebben Kristi en ik Ketut en Gede, twee vriendelijke medewerkers van Teba House, een woordenboek cadeau gedaan voor Sinterklaas. Ze waren er ontzettend blij mee. Na het geven van deze geschenken zijn we met Michelle en Mogli naar Sanur gereden om lekker op het strand te luieren. De zee was lekker warm en helder. Na een tijdje vroeg Michelle of ik zin had in een loempia, want er was een mannetje op het strand die loempia’s verkocht. Ik had wel trek dus ik stemde in, maar de loempia was koud en vies. Later hebben we allemaal buikpijn ervan gekregen. Op de terugweg zijn we gestopt bij de mc donalds, maar ik kreeg mijn menu niet op. Dat was het eerste teken dat er iets heel goed mis was met de loempia, want het komt niet vaak voor dat ik mijn eten van mc donalds laat staan! Ik heb het dan ook niet al te laat gemaakt zondag en ben op tijd gaan slapen.
Maandag ging het al wat beter en zijn we gaan zwemmen. Kristi voelde zich toch niet zo goed dus die is eerder weggegaan. Na het zwemmen ben ik gaan werken en hebben we weer aan het toneelstuk gewerkt. Na het werk ben ik met Michelle en Janti naar Gianyar gegaan, een plaatsje dichtbij Ubud en Bedulu. Hier is een grote (nacht)markt en we moesten wat spullen voor het toneelstuk kopen. Toen we terug waren in Ubud ben ik met Denise gaan uiteten. Het eten was heerlijk, maar iets teveel voor mij. De bediening was overdreven goed, na elke hap werd er bij wijze van spreken gevraagd of het lekker was. Tijdens het eten kwamen Michelle en Mogli zich er ook bijvoegen en hebben we samen gegeten. Na het eten begon er een enorme regenbui en hebben we deze in het restaurantje uitgezeten.
Dinsdag heb ik gelunched samen met Michelle en Finn (een Australisch meisje dat nu ook in ons hotel verblijft). Het was lekker en gezellig. Na de lunch hebben we Finn afgezet bij het hotel en zijn wij naar Bedulu gereden. We hadden eigenlijk Engelse les, maar de meisjes van onze groep waren zich allemaal aan het voorbereiden op een dans die ze deze middag gingen uitvoeren in een tempel. Ze werden allemaal mooi aangekleed en opgemaakt. Ik heb Janti even geholpen met een soort knutselles waarin de kinderen kerstdecoratie maakten. Daarna zijn we allemal mee gaan kijken naar de dans. We moesten eerst een hele tijd lopen in een grote optocht naar een tempel. Daar moesten we wachten en vervolgens liepen we terug en toen vond de dans plaats. Het was leuk om te zien!
Later ben ik nog even gaan sporten met Janti en daarna ben ik een dans gaan bezoeken samen met Finn. Dnaara zijn we samen gaan eten. Je kon zitten in kleine hutjes en het wa gezellig. Na het eten besloten we om even naar Lobong te gaan want het was weer reggae avond. Hier troffen we Janti, Kristi en een wel heel dronken Pras. Het werd een gezellige avond, maar de dag erna hoorden we dat Pras in zijn dronken bui zijn beurs was kwijtgeraakt. Erg sneu voor hem. Hij had al zijn pasjes geblokkeerd maar vervolgens zijn beurs weer toch gevonden onder een t shirt…
Woensdagochtend heb ik in m’n eentje de special childeren les gegeven, want Kristi was nog steeds ziek. Het ging me wel goed af. Ik had dieren op het bord getekend en dat vonden ze al leuk. Ik vroeg of ze ze wilde natekenen maar dat deed maar een enkeling. Ik denk dat ze het iets te moeilijk vonden, of gewoon geen zin hadden. Na een tijdje werden we gewaarschuwd door het geluid van de ijscoman die eraan kwam, een man met een scooter met een kist erop waar ijs in zit. Ik had de liefhebbers getrakteerd op een ijsje, wat uiteindelijk in totaal nog geen euro kostte. Om 12.00u was ik klaar dus ging ik even terug naar Teba house, aangezien de volgende les pas om 15.00u was. Ik ben nog even gaan eten met Janti en vervolgens teruggekeerd naar het werk. We hadden weer theaterles en dit keer konden we de kinderen wat assecoires geven wat we gekocht hadden voor het toneelstuk. Het was leuk en het ging goed. Ik was wel heel moe.
Donderdagochtend werd ik vroeg wakker door een telefoontje van Harrie, een collega van mijn vader die ook op vakantie was gekomen naar Bali. Aangezien mijn laptop kapot was hadden mijn ouders een andere laptop overgenomen en deze aan hem meegegeven. We hadden afgesproken om elkaar ’s middags te treffen. Van te voren was er dus nog even tijd om naar het zwembad te gaan met Finn, Denise en Kristi. Hier had ik me verwond aan een scherp tegeltje dat resulteerde in een klein sneetje in mijn teen. Na het zwemmen zijn Finn en ik nog een pizza gaan eten en eenmaal thuis ontmoette ik Harrie en werd ik verblijd met een nieuwe laptop waarbij ik wel iets op het scherm kan zien.
Harrie wilde ook graag het weeshuis eens bekijken dus zijn we samen naar Bedulu gereden. Dit kwam goed uit, want de huur van mijn scooter liep vandaag af en ik wilde deze niet verlengen omdat ons hotel de dubbele prijs vraagt voor een scooter als sommige anderen. Harrie vond het leuk in het weeshuis en zou nog eens langskomen. Ik heb wederom Movie lesson gegeven, dat werd wel weer tijd want vorige week zijn deze lessen niet doorgegaan. ’s Avonds ben ik nog wat gaan eten met Terry, een andere Nederlandse vrijwilligster van WINS.
Vrijdagochtend heb ik wederom gebruik gemaakt van het zwembad. Toen ik thuis kwam en klaar was voor vertrek kreeg ik een berichtje dat de les vandaag niet doorging. Group D had other activities. Ik hoop dat dit eenmalig is, want zo schiet het maken van een film natuurlijk niet op. Ik had contact opgenomen met Michelle want die was ook een beetje ziek. Toen zijn we samen gaan lunchen. Mogli was er ook en die vertelde ons dat er een grote dans zou plaatsvinden ’s avonds, dus die zouden we gaan bezoeken.
Na de lunch heb ik een nieuwe scooter gehuurd en ben ik gaan sporten. Vervolgens ben ik lekker gaan eten met Michelle en Mogli. Daarna zijn we naar de dans gaan kijken. Hij zou om 21.00u beginnen en we waren aan de late kant. 22.00u kwamen we aan, maar er was nog geen dans. Wel een enorme drukte. Honderden mensen zaten af te wachten. We hebben een hele tijd gewacht, maar om 23.30 was er nog steeds geen dans. Toen hoorden we dat hij pas rond 01.00u zou beginnen en zijn we gegaan, want dat was wat veel van het goede.
Zaterdag ben ik gaan touren met Finn en wat vrienden van haar die ze had leren kennen via haar yoga lessen: een Duits koppel en een Fins meisje. Ze waren heel vriendelijk en het was een geslaagde trip. We zijn eerst naar een mooie waterval gegaan, genaamd tengenungan. Toen zijn we naar de Uluwatu tempel gegaan, een prachtig gelegen tempel. Ik was hier al eens eerder geweest met mijn familie, maar het was toch zeker weer indrukwekkend om te zien. Je staat als het ware op een grote hoge klif omringd door mooie natuur en onder je zie je de zee. Jullie kunnen een beetje meegenieten van de tour in de foto afdeling. Na deze tempel hebben we een lekkere lunch gehad in een leuk restaurantje met een mooi uitzicht. Vervolgens heeft onze chauffeur ons naar een strand gebracht waar we de laatste uurtjes van de dag hebben gezwommen en gerelaxed. Daarna zijn we naar een ander strand gereden waar allemaal eettentjes lagen en hebben we gegeten op het strand met uitzicht op de zonsondergang. Later kwam er ook een bandje aan de tafel spelen. Het was een leuke dag en na het eten zijn we terug naar Ubud gereden. Toen ben ikzelf nog even naar Hibiscus gegaan, waar ik Michelle, Mogli en Janti tref. Michelle had een ongelukje met de scooter gehad en had nu hechtingen in haar voet, erg vervelend. Toch wilde ze nog even verder stappen (een echte die hard) en dus zijn we naar Ozigo gegaan, waar we nog een klein feestje hebben gebouwd.
En nu is het alweer zondagochtend en heb ik weer een hele week beschreven! Ik heb het deze week iets rustiger aangedaan omdat ik een beetje verkouden ben (onvoorstelbaar met dit warme weer) maar desalniettemin was het een leuke week. Vandaag ga ik met de dames van gisteren op stap en morgen begint de werkweek weer.
Zoals altijd bedank ik iedereen voor de berichtjes die ik ontvang en ik hoop dat jullie me met plezier blijven volgen. Hopelijk hebben jullie het in Nederland ook een beetje naar jullie zin, ondanks dat jullie favoriete familielid/vriend er even niet bij is. Ik ben ondertussen al een maand hier, de tijd vliegt!
Maar goed, ik ga een einde maken aan het verslagje. Volgende keer volgen er weer meer verhalen!

Heel veel groetjes en tot snel
Joerie

  • 15 December 2009 - 12:22

    Marion En Lambert:

    Hallo Joerie,

    Alweer een leuk verslag. Het is fijn om te lezen en horen dat je het goed naar je zin hebt. Hier is het inderdaad een beetje saai zonder onze favoriete huisgenoot. We merken nu hoe rustig het hier is zonder jou. Dus gelukkig dat de tijd vliegt. En er binnenkort weer een einde aan de rust hier komt. Maar geniet ondertussen maar van alles want het zal je wel tegenvallen als je terug bent. De kou, weer naar school. Want die zullen niet bellen dat de les niet doorgaat.

    tot gauw

    Lambert en Marion
    xx

  • 16 December 2009 - 07:49

    Joey:

    eyy kerel,
    Er heerst een flinke kou door geleen nu jij er niet bent :P
    Je bent er nu toch al een maand, maar gelukkig ben je over 52 dagen weer terug, DE STER IS TERUG!!
    haha amuseer je nog & doe geen dingen die ik ook niet zou doen, haha Gr Joey

  • 18 December 2009 - 12:29

    Chantalle:

    Joerie,

    je blijft me verbazen met je verhalen..het klinkt echt als paradijs, eten aan het strand bij zonsondergang, wie wil dat nu niet? Geniet maar flink want inderdaad als je terug komt zal het je allemaal vies tegen vallen. Ik blijf je volgen en jaloers zijn. Geniet maar!
    xx Chantalle

  • 18 December 2009 - 12:40

    Inge,mam Van Ignace.:

    Hoi Joerie,ik lees uitgebreid je verslagen maar wil je even een hele mooie tijd in Bali toewensen en het is een verrijking voor je leven wat je doet,dat weet ik zeker!!!Petje af!!!
    Marion was gisteren hier en nu geef ik alvast even een berichtje...ik blijf je volgen en geef hier mijn e-mail,dan zie ik meteen of je nieuw verslag er al is:ing-fra@hotmail.com!!!
    Mooie kerstdagen met al die lieve mensen om je heen en tot het volgende berichtje.Heeeel veel groetjes van ons uit de broekbeek.Hoi Hoi Inge.

  • 19 December 2009 - 17:46

    Ine Storms:

    Hoi Joeri, het was weer een leuk verslag.Geniet maar van het mooie weer, want hier vriest het tot het kraakt.Alvast fijne kerstdagen en een gelukkig 2010.Groet Ine

  • 19 December 2009 - 18:16

    Marijke:

    Hallo Joerie,

    zo te lezen vermaak jij je nog steeds uitstekend. En zo hoort het ook...... Hier is de winter inmiddels begonnen. Lekker vriesweer en zelfs al een héél klein beetje sneeuw. Bas ligt hele dagen buiten. Hij heeft er nu ook een hok staan en gaat er in schuilen als het onverhoopt regent. Wel zo gemakkelijk voor ons, hoeven we ons niet schuldig te voelen als we wat langer van huis weg zijn.

    Groeten,

    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: