Weekend in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Weekend in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Weekend in Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

23 November 2009 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal!

Tijd voor een nieuw verslagje vanuit het zonnige Bali.
Vrijdagmiddag gingen Kristi en ik naar Bedulu om onze ‘movie lesson’ te geven. Toen we echter met de scooter vertrokken hield deze het na een paar straten voor gezien. We zijn met de scooter terug gelopen naar Teba House en hebben we een andere, nieuwe scooter mogen gebruiken. Hierdoor kwamen we te laat op het werk, dus ik had Ketut gesmst. Toen we aankwamen bleek echter dat Ketut er zelf ook niet was en de meeste kinderen ook nog niet.
Vrij snel daarna kwamen de kinderen binnen. Het waren er dit keer veel minder dan de vorige keer, ik denk dat ongeveer de helft er was. Donderdag hadden we gevraagd of de kinderen als huiswerk een idee voor onze film konden bedenken. Dit had eigenlijk niemand gedaan, dus gaven we ze een halfuurtje de tijd om dat alsnog in de les te doen. Toen ze klaar waren hebben ze een voor een hun verhaaltje voorgelezen voor de klas. Er waren hele leuke dingen uitgekomen! Van een verhaal over twee lelijke vissen die verliefd werden op elkaar tot een verhaal over twee jongens die op hetzelfde meisje vallen. Erg leuk om al die verschillende ideeen te horen. Vervolgens hadden we gevraagd of ze wilden nadenken over de rol die ze in de film willen gaan spelen. Willen ze een goed of slecht persoon spelen? En welke eigenschappen wil je hebben? We gaven ze even bedenktijd en daarna schreef ik per persoon de kern van zijn of haar personage op. Hier kwamen ook hele leuke dingen uit en de kinderen hadden er veel plezier in. Sommigen willen ‘ Good, beautifull en loved by everyone’ zijn, maar anderen willen zelfs ‘Bad, sadistic en horrible’ spelen. Tijdens de les komen trouwens nog wat kinderen binnenstromen.
Het laatste halfuurtje zijn we naar buiten gegaan om even te ontspannen. Kristi heeft spelletjes met de meisjes gespeeld en ik heb gevoetbald met de jongens. Nu ben ik in Nederland al slecht in voetbal, maar de warme zon en een veld vol met kuilen, hobbels en obstakels maakten mijn voetbalkunsten (indien mogelijk) nog slechter.
’ s Avonds ben ik wederom even gaan trainen met Janti en daarna met haar en Denise (een Nederlandse vriendin van Michelle) gaan uiteten. Daarna zijn we weer naar Lobong geweest, waar we Michelle, Mogli en anderen ontmoetten. Ook sprak ik weer even met de gevaarlijk ogende barman, die trouwens ‘Blackie’ genoemd wordt. Hij was vergeten hoe erg hij zich de donderdagavond had gedragen en moest lachen toen ik hem de foto’s liet zien. Later op de avond, toen alleen hij, Mogli, Jack en ik nog aan het tafeltje zaten, deed hij zijn shirt uit waardoor we zijn gepiercte tepels konden aanschouwen. Onder het genot van dit uitzicht vertelt hij me dat hij al een jaar geen meisje heeft gehad en vraagt of ik hem daarmee wil helpen. Dus, een nieuwe missie in het verschiet!
Zaterdag ben ik vroeg opgestaan omdat we gingen touren. Om 10 voor 9 komt Putu, de gids, binnen in ons hotel. Het was leuk om hem weer te zien en te spreken, omdat hij ook tijdens de familiereis naar Bali onze gids is geweest. Hij had via mail gevraagd of ik hem een van mijn eigen CD’s wilde meenemen, dus dat had ik gedaan. Hij was er blij mee en heeft hem een aantal keer gedraaid tijdens de lange autorit. We bespreken wat we kunnen gaan doen en Putu stelt voor om naar oost Bali te gaan omdat daar mooie plekken zijn. Hier gingen we mee akkoord en daar hebben we zeker geen spijt van gekregen.
We zijn door prachtige gebieden gereden met een geweldig uitzicht, waardoor we ook vaak moesten stoppen om er even van te genieten en een foto ervan te nemen. We stoppen onder andere bij ‘the big river’ die uitmondt in de zee. Onderweg zien we een vrouw een opgerold matras dragen op haar hoofd. Putu vertelt ons dat ze soms tot 50 kg op hun hoofd kunnen dragen! Toen ik ergens uitstapte om een foto te maken ontmoette ik ook een oud mannetje met een grappig baardje. Ik ben met hem op de foto geweest en heb hem er wat geld voor gegeven, dat hij heel verbaasd en gelukkig in ontvangst nam.
De eerste echte bestemming was een watertempel genaamd Oejoeng. Dit was vroeger een huis van een koning en lag in een prachtige omgeving, omringd door water en mooie natuur, met in de verte uitzicht op de zee. Echt geweldig om te zien. Jullie kunnen ook een beetje meegenieten via de foto’s.
Daarna bracht Putu ons naar een restaurantje met een geweldige ligging. Het zag er prachtig uit. Je zat aan een tafeltje met een heel mooi uitzicht op de zee. Helaas was het eten niet zo goed als het uitzicht. Het personeel adviseerde ons om de specialiteit, eend, te proberen die op traditionele Balinese wijze was bereid. Ik was wel benieuwd, maar vond het toch niet zo lekker. Ook het drinken had een vreemde nasmaak, alsof het uit een verlopen pak kwam. Jammer, want dit was eigenlijk pas de eerste keer dat het eten niet ontzettend goed was.
Na het eten zijn we verder gereden naar The Batcave Tempel. Deze tempel doet zijn naam recht aan want hij wordt bewoond door honderden, misschien zelfs duizenden vleermuizen die in een grot hangen. Voor deze grot wordt dan gebeden. Indrukwekkend om te zien!
Dit was onze laatste bestemming, dus daarna heeft Putu ons afgezet bij ons hotel in de buurt van Kuta, waar we onze lokale vriendengroep weer treffen. Onderweg vertelt Putu nog interessante dingen. Ik vroeg hem hoe het kon dat er vaak jonge kinderen op de scooter mochten rijden en of ze geen problemen met de politie kregen als ze aangehouden werden. Putu vertelde dat het in hun eigen area geen probleem was, omdat de politie vaak de familie kent en hen niet wilt beledigen. Wanneer de kinderen een familielid hebben die politie agent is, is het overal geen probleem. Als ze dan ook in een andere buurt worden aangehouden kunnen ze dit vertellen en mogen ze verder rijden.
Onderweg zien we ook twee mannen met tientallen eenden lopen in een rij van een paar meter lang, heel vreemd om te zien. Putu vertelt dat ze de eenden naar de rijstvelden brengen om de gevallen rijstkorrels op te eten, zodat ze geen voer voor ze hoeven te kopen.
Waar ik zelf ook erg om moest lachen, en toch zelfs nu nog door verbaasd werd, was het verkeer. We reden op een soort snelweg, en op een enkele rijstrook reden drie rijen auto’s. Een rij in het midden van de weg, en aan weerzijden nog een rij. Een dus half op de weg, half ernaast, en de andere half op de juiste strook, half op de andere helft. En zelfs daar rijden nog motors en scooters langs.
Wat overigens wel heel stom van me en vervelend was, was dat het bandje van de camera bijna vol was en ik geen tweede had meegenomen. Ik heb dus maar een paar minuten kunnen filmen. Maar goed, de hoogtepunten staan erop en we hebben veel foto’s gemaakt.
Maar goed, we waren dus gearriveerd in het hotel in Kuta. We zijn niet met z’n allen gaan uiteten, want Michelle en Denise gingen met hun schoonfamilie eten die ook in Kuta verblijft. Janti, Kristi en ik zijn toen samen gaan eten. Ik kreeg mijn steak toen Janti en Kristi hun eten al op hadden, maar hij was wel best lekker. Op de terugweg wilde Kristi ergens een handtasje kopen dus zijn we langs een winkeltje gelopen. De verkoopster herhaalde meerdere malen wat voor handsome boy ik was en Janti had haar wijsgemaakt dat we een relatie hadden waardoor er grappige situaties en gesprekken ontstonden.
Hierna zijn we eventjes naar een art gallery gegaan met aparte schilderijen. Bijvoorbeeld aan zwart doek met een wit silhouet van een meisje waar een vliegtuig in fuseert, met de naam airport girl.
Na deze kunst verrijking zijn we terug naar het hotel gegaan waar we Michelle en Denise weer treffen. Mogli heeft zich inmiddels ook bij ons gevoegd. Op de terugweg hadden we nog een fles vodka en blue curacoa ingeslagen waarmee we wat entertainment konden verzorgen in het hotel. Twee flessen later gingen we met de taxi naar het centrum en naar de discotheek. We hebben een heel geslaagde avond gehad en zijn in verschillende discotheken geweest. Eenmaal in het hotel duurde het maar enkele seconden voordat ik sliep, maar het was maar voor korte tijd want we waren rond 6 uur terug en om 12 uur moesten we onze kamer al uit zijn. Rond half 11 werd ik gewekt en heb ik ontbeten en wederom met een zwaar hoofd gezworen om nooit meer alcohol te drinken. Het hotel had een zwembad, dus Michelle, Mogli, Kristi en ik zijn hier een tijdje in gaan zwemmen. Toen ik echter m’n zwembroek wilde aandoen kwam ik erachter dat deze er niet was, dus heb ik maar in mijn korte broek gezwommen. In het bad hadden we veel lol, voornamelijk toen Mogli op een hele aparte wijze een varkensgezicht imiteerde.
Michelle, Mogli, Jack en Kristi zouden ’s middags naar huis gaan. Eigenlijk wilde ik nog een nachtje blijven met Janti en Denise, maar mijn kater zorgde ervoor dat ik toch maar besloot om met de rest terug te gaan. Aangezien ik morgen ook weer moest werken leek me dit geen onverstandige zet. Op de terugweg heb ik een triple cheeseburger van de mc donalds gegeten en eenmaal thuis ben ik nog even aan het zwembad gaan liggen.
’s Avonds zijn Kristi en ik in een restaurantje met internetverbinding gaan eten. Hier heb ik eventjes met m’n ouders kunnen chatten, die toevallig bij mijn oma op bezoek waren waardoor ik mijn oma en tantes ook even heb kunnen spreken. Erg leuk! Het eten was ook lekker maar ik zat snel vol. Rond 11 uur zijn we naar Teba House gegaan en hebben we een film gekeken. We waren echter allebei snel moe en hebben halverwege besloten om hem een andere keer af te kijken.
Nu is het maandagochtend en gaan we een nieuwe werkweek tegemoet! Morgenochtend ga ik met Michelle naar Denpassar om mijn laptop te laten maken.

Zoals altijd wil ik iedereen weer bedanken voor de leuke reacties. Ook bedankt voor de complimentjes en ik moet ook vaak lachen om de leuke grappen in de berichten. Fijn dat jullie me een beetje volgen en het leuk vinden om te lezen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Joerie

  • 23 November 2009 - 08:09

    Herrald:

    Hier begint de werkweek ook met veel wind en buien. Maar het weekend was eigenlijk bijna hetzelfde als dat van jou.

  • 23 November 2009 - 08:36

    Tim:

    Mooie foto's!!

  • 23 November 2009 - 09:30

    Ingrid:

    Hee Joerie!!

    Ik lees iedere keer weer je verhalen en ben dan best wel een beetje jaloers op je! Wel fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Succes met de rest van je stage!!

  • 23 November 2009 - 18:25

    Thea Van Der Loo:

    Leuk te volgen wat je in Bali allemaal doet en meemaakt; prachtige foto's. Hier is het echt herfst: op dit moment stormt het zelfs.
    Tot een volgende keer.

  • 24 November 2009 - 10:03

    Toke:

    Goh wat leuk om te lezen allemaal :) Je bent er alweer twee weken! Sorry dak niet wat eerder wat van me heb laten horen. Ik volg je verhalen met plezier en de foto's van je tour zijn prachtig!

  • 24 November 2009 - 10:20

    Marion En Lambert:

    Hallo Joerie,

    Jullie hebben het maar getroffen daar, lekker weer, gezellig uitgaan.
    Hier is het slecht weer veel regen en wind. Mooie foto's. Leuk dat je met Putu op stap bent geweest. Jammer dat je laptop nog niet gemaakt is. Maar dat komt wel. Amuseer je, werk ze en kijk goed uit wat je doet.

    groetjes Lambert en Marion

  • 24 November 2009 - 20:27

    Beer:

    Heej kerel, je bent er om te leren en niet om met katers in je kanis wakker te worden hahaha.

    Blij dat je het naar je zin hebt ouwe, altijd leuk om die verhalen te lezen. Ik heb ook een verhaal van 1 zin: "Aanstaande donderdag, de dag voor mijn verjaardag laat ik mijn nieuwe door Def-P ontworpen Tattoo zetten"

    Ik stuur je de hyveslink wel.

    Nou ouwe rammer, spreekt je laterz!


  • 25 November 2009 - 14:12

    Joey:

    did you realisde that you are balinees?
    haha mis you

  • 25 November 2009 - 17:29

    Marijke:

    Hallo Joerie,

    wij zijn inmiddels weer thuis. Ik heb nu op mijn gemak al jouw reisverslagen kunnen lezen. Leuk...... en met die foto's erbij kunnen we het allemaal goed meebeleven.

    Marijke

  • 27 November 2009 - 08:51

    Kimberly:

    Wauw wat een schitterende foto's en weer een leuk verhaal;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Joerie naar Bali

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2010

Het laatste verslag

29 Januari 2010

De Laatste Werkdag (en meer)

18 Januari 2010

Touren, werken en veel reggae

07 Januari 2010

Bezoek in een nieuwjaar in Bali

30 December 2009

Een nieuwe feestelijke week in Bali
Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 110368

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: