Happy birthday! (en nog veel meer) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Happy birthday! (en nog veel meer) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Happy birthday! (en nog veel meer)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joerie

10 Juli 2011 | Indonesië, Ubud

Hallo iedereen!

Daar ben ik weer met een nieuw verslag. Het zal een van de laatste zijn, want volgende week ben ik alweer terug in Nederland. Ik heb weer een hele hoop nieuwe verhalen dus ik zal meteen beginnen.
Waar was ik gebleven..? Zaterdag heb ik bakso gegeten en een lekkere massage gehad. Daarna heb ik een filmpje gekeken en nog een kijkje in CP genomen.
Zondag ben ik naar Sanur geweest en heb ik gefitnessed. ’s Avonds heb ik mee gedaan met de reggae in Lobong. Kum vertelde me dat de Wailers, de band van Bob Marley, kwamen optreden in Kuta. We besloten om hier samen heen te gaan. Ik heb de avond afgesloten met een leuk feestje in CP.
Maandag ben ik naar Kuta gereden op de scooter. Hier heb ik kaartjes gekocht voor de Wailers. Ik ontmoette een Zweedse jongen en heb hem geholpen een verblijfplaats te vinden. Daarna zijn we wat gaan chillen op het strand. Hier werden we wederom aangesproken door een groepje jongeren voor een klein interview en ze wilden graag met ons op de foto. Het blijft apart. ’s Avonds heb ik bakso gegeten en het rustig aan gedaan.
Dinsdag werd ik verrast door een pakket met de post van mijn ouders, voor mijn verjaardag. Er zaten cd’s in en een boek met een leuke kaart. En als klap op de vuurpijl: (gesmolten) russeau chocolade en lekkere kaas! Wat heb ik dat gemist.
Later heb ik weer les gegeven in de yayasan en ’s avonds heb ik weer een reggae avond bijgewoond.
Woensdag ben ik naar Kuta gegaan. Ik heb wat op het strand gehangen en een hotelletje geboekt. ’s Avonds was het tijd voor The Wailers! Ik ontmoette nog een jongen en een meisje die samen aan het rondreizen waren. Samen met Kum en de rest van de band zijn we toen naar het concert gegaan.
Het was een super leuke avond en ze speelden erg goed. Alle bekende klassiekers kwamen voorbij, zoals No woman no cry, one love, redemption song, three little birds enzovoorts. Een zeer geslaagde avond! Achteraf dronken we nog wat op het strand. Hier zagen we een eclipse! (Maansverduistering).
Donderdag ging ik terug naar Ubud met de scooter en ging ik naar de yayasan. Er was blijkbaar een misverstand, dus hoefde ik geen les te geven. Toen heb ik als alternatief maar een massage genomen. Ook niet slecht.
’s Avonds kwam mijn Deense vriend Sune weer op bezoek. We zijn lekker gaan eten in Nomad ter ere van onze verjaardag. We kregen zelfs een gratis Nomad chocolade taart en er werd voor ons gezongen. Erg grappig. Sune had me een t shirt cadeau gegeven. Na het eten dronken we wat in Teba House en daarna hebben we een feestje gemaakt in CP. Een geslaagde avond!
Vrijdag zijn we naar het zwembad gegaan en zijn we bijgekomen van de zware avond. Toen ik terug kwam vond ik een cadeautje van Ketut op mijn bed. Het waren verschillende reggae kettinkjes en armbandjes. Erg leuk van hem! Ik ging naar de yayasan om hier mijn verjaardag te vieren. Ik kocht verschillende flessen cola, chips en koekjes. Het was gezellig en er werd een liedje voor me gezongen door de kinderen. Eenmaal terug in Ubud heb ik met Sune wat inkopen gedaan voor ons verjaardagsfeestje in Teba House. Via Nyoman, de toetsenist van de reggaeband, hadden we eten kunnen regelen. Hij had rijst, verschillende soorten kip, noodles en sauzen verzorgd. In het begin was ik bang dat het een beetje leeg zou blijven, want iedereen was te laat. Maar goed, dat is de Bali time! Uiteindelijk werd het gezellig druk en was het een heel leuk feestje. Het eten was ook heerlijk. We kregen een hele Nomad cake, Arak, een pet, een schilderijtje, enzovoorts. Ook van Teba House kreeg ik een taartje met daarop kaarsjes in de vorm van 24 en mijn naam. Een heel geslaagde verjaardag! Na het eten in Teba House zijn we met zijn allen naar Lobong gegaan, en was het weer tijd voor een goeie reggae avond. Het was heel gezellig en ik kreeg zelfs vanuit Lobong een taartje en een pizza ter ere van mijn verjaardag. We dronken nog wat wodka op straat en zijn vervolgens gaan feesten in CP. Het was een zeer geslaagde avond! Bijzonder om je verjaardag hier te vieren.
Zaterdag was het tijd om bij te komen. ’s Avonds heb ik samen met Sune in een warung gegeten en hebben we een film gekeken.
Zondag kwam Ivana, het Zwitserse meisje, me op zoeken. Het was erg leuk om haar weer te zien. We zijn samen naar de markt gegaan en we hebben samen geluncht. ’s Avonds ging ze helaas weer richting Seminyak, dus ben ik alleen naar Lobong gegaan. Het was echter wel een geslaagde avond.
Maandag ben ik op mijn beurt Ivana gaan opzoeken in Seminyak. We hebben lekker op het strand gelegen, al was het weer niet optimaal. ´s Avonds heb ik het rustig aan gedaan.
Dinsdag gaf ik mijn laatste film les in de yayasan. Alle opnames zijn gedaan en de titel is `Good Match` geworden. ´s Avonds heb ik samen met Ketut naar de bioscoop gegaan. Dit was voor hem een van de eerste keren en hij vond het erg leuk. De bioscoop was ontzettend goedkoop, de entree was ongeveer 1 euro. Tevens had ik hem op mc donalds getrakteerd, waar bijna al het eten uitverkocht was. Het was een gezellige avond.
Woensdag ben ik nog maar eens een bezoek gaan brengen aan de kliniek, omdat ik nog altijd last heb van mijn ogen en ook mijn oren zitten al een tijdje dicht. Ik kreeg weer een hoop nieuwe medicijnen maar ook deze hebben niet heel erg veel geholpen. Ik denk dat ik maar even wacht tot ik terug ben in Nederland. Na de kliniek heb ik even gesport en daarna ben ik nog gaan zwemmen. Na het zwemmen heb ik weer eens een massage genomen, altijd lekker. En vergeleken met onze prijzen ontzettend goedkoop (ongeveer 6 euro). Vervolgens heb ik lekker gegeten in een Taco restaurantje en een filmpje gekeken.
Donderdag kwam Lyndall, het Australische meisje waar ik een tijd mee ben opgetrokken, terug naar Bali om mij op te zoeken. Ik ging haar ophalen van het vliegveld en het was leuk om haar weer te zien. We zijn lekker gaan uiteten in Nomad en hebben daarna samen de reggae bezocht in Bunute.
Vrijdag hebben we vrij rustig aan gedaan. We hebben gezwommen en wederom lekker gegeten. Ook was er weer een reggae avond,
Zaterdag zijn we vertrokken naar Nusa Lembogan, een eiland in het zuiden van Bali. Ik had gehoord dat het hier erg mooi zou zijn, en dat was het ook. Ik had gehoopt dat we een goedkope boot konden regelen als we zelf naar de haven zouden gaan, maar dit keer viel dat een beetje tegen. We kwamen wat duurder uit dan gepland, maar we waren er wel sneller dan verwacht. Het was een prachtig eiland. We vonden een goedkoop maar mooi hotel en huurden een scooter. We zijn meteen het eiland gaan verkennen en vonden mooie stranden. Lyndall kocht twee cocktails en wederom moest ik concluderen dat dit toch wel echt het goede leven is. ’s Avonds was er niet veel te beleven dus hebben we een filmpje gekeken.
We stonden ontzettend vroeg op, want we hadden gehoord dat er een heel mooi punt was waar je de zonsopgang kon zien. Rond 5 uur ging de wekker en stapten we op de scooter. Na even zoeken in het donker vonden we het punt en wachtten we af. Toen we van de scooter afstapten voelde ik iets tegen mijn been botsen. Het was een vrolijke speelse hond die ons de rest van de tijd vergezeld heeft. De zonsopgang viel helaas tegen; het was ontzettend bewolkt. De hond zorgde echter wel nog voor veel vermaak, vooral toen er even later ook een aapje opdook waarmee hij ging stoeien.
We doken nog even terug in bed om wat bij te slapen en toen zijn we weer naar het mooie strand, genaamd Dreambeach gegaan. Het strand deed zijn naam eer aan en we dronken weer een cocktail op het strand.
Toen was het helaas alweer tijd om terug naar Ubud te gaan. Maar goed, hier is het natuurlijk ook erg leuk. We gingen samen eten in CP, waar het eten heerlijk was, en daarna zijn we naar de reggae avond gegaan. Zoals gewoonlijk, erg gezellig.
Maandag was het wat slechter weer en hebben we het rustig aan gedaan. We vonden wel nog de tijd voor een lekkere massage.
Dinsdag zijn we vertrokken naar Gili Air, een eiland in Lombok. Ik was al eens op Gili Trawangan geweest en dat was ontzettend goed bevallen, dus verheugden we ons ook op Gili Air, een van de buur eilandjes. We hadden een vrij snelle boot tocht en Gili Air was, net als Trawangan, prachtig. Al was het helaas een beetje slecht weer toen we aankwamen. We gingen met een paard en wagen op zoek naar een verblijfplaats (er zijn hier geen auto’s of scooters) en vonden er vrij snel een. Het was een ontzettend rustig plekje maar wel erg leuk voor een mooie prijs. We aten wat in een barretje en hadden een rustige film avond.
Woensdag hebben we lekker op het mooie strand gelegen. De omgeving is prachtig; mooi wit zand en een blauwe zee. Later op de middag begon het weer een beetje te betrekken dus dat was wel jammer. ’s Avonds was er “big party” maar dat viel uiteindelijk ook wel mee, er waren hoogstens twintig mensen in de bar. Desalniettemin was het gezellig.
Donderdag nam ik nog een laatste duik in de zee en toen zijn we naar de haven gegaan. We namen de boot terug naar Bali en zijn toen nog even gaan zwemmen in het zwembad, want het was lekker weer. ’s Avonds hebben we weer heerlijk gegeten in CP.
Vrijdag zijn we met de scooter naar het olifanten park gereden. Ik was al een hele tijd aan het twijfelen of ik er heen wilde gaan, want in de folder was het erg duur (zo’n 80 dollar voor een pakket). Toen we echter bij het park aankwamen bleek de entree maar 140.000 rp te zijn! (Zo’n 11 euro). Dit was wel zonder lunch en olifanten rit, maar dan nog. Het park was heel leuk. We zagen veel olifanten en konden met ze op de foto en ze voeren. Dit was heel erg leuk om te doen. Er was ook een olifanten show en die was ook indrukwekkend. De olifanten deden allerlei leuke trucjes.
Op de terugweg werd ik wederom verbaasd door het verkeer. Het was een gevaarlijke, steile weg vol met gaten en opeens zagen we drie kleine kinderen op een scooter rijden. Ik ben hier al een tijdje, maar het verkeer blijft ongelofelijk.
’s Avonds hebben we lekker gegeten in Tropical en weer een gezellige reggae avod gehad.
Zaterdag zijn we naar Waterbom gegaan, een van de grootste waterparken van de wereld. Het was hier heel leuk en er zijn verschillende coole glijbanen. Er was ook een soort glijbaan waar je in een soort cilindervormig ding moest gaan staan en vervolgens ging de vloer onder je voeten vandaan en schoot hij je weg. Lyndall raakte op het laatste moment in paniek en durfde niet meer, maar ik heb wel een poging gewaagd. Het was een enge attractie maar wel leuk.
Eenmaal terug in Ubud aten we ons laatste avondmaal in Nomad. Het was erg lekker en toen was het tijd om terug te gaan naar het vliegveld. Hier nam ik afscheid van Lyndall. Het was jammer om afscheid te nemen, maar we hebben wel weer een hele leuke tijd gehad samen.
Toen ik terug was in Ubud ben ik nog even naar CP gegaan. Aboe en zijn band speelden en dat is altijd leuk. Het was behoorlijk druk en ik heb nog even wat geDJ’t.
Zondag ben ik naar het zwembad gegaan. ’s Avonds was het weer tijd om mee te rappen met de band. Ik ontmoette twee Nederlandse jongens; Wo, een half Marrokaanse jongen en Jair, een half Antilliaan. Het klikte goed met ze en we zijn samen naar CP gegaan. Het was gezellig maar we wilden nog wat meer feesten, dus zijn we met de taxi naar Kuta gegaan. Het was een gezellige feest avond.
Op de terugweg hadden we behoorlijk trek in Mc Donalds, maar ze serveerden alleen ontbijt. Dat was een tegenvaller.
Maandag heb ik gezwommen in het zwembad. Het verlangen naar Mc Donalds was toch nog altijd te groot om te weerstaan dus ben ik nog even er naar toe gereden voor een lekker Mc Menu.
’s Avonds hebben we wat gedronken in het hotel van Wo en Jair. Daarna zijn we nog even naar CP gegaan.
Dinsdag heb ik samen met Wo en Jair een tripje door de rijstvelden gemaakt. Het was erg mooi e we zagen veel leuke dingen. Er waren veel eenden en ook zagen we een oud mannetje aan het werk. Hij zag er nog behoorlijk gespierd uit en hij bleek al in de tachtig te zijn! Jair viel bijna half in de rijstvelden toen hij ergens ging verkennen. Later troffen we een Balinees die in een palmboom klom om kokosnoten te plukken, met als enige hulpmiddel een klein touwtje om zijn voeten voor meer grip. Erg indrukwekkend. Jair ging ook een poging wagen maar kwam na veel moeite niet hoger dan een kleine twee meter. Later hebben we geluncht in een warung en vervolgens zijn we met de scooter gaan touren. We zagen een grote brug met een waterval en kwamen uiteindelijk uit in Padang Bai. Hier hebben we even gezwommen in de zee.
’s Avonds hebben we samen de reggae avond bezocht en zijn we ook weer naar CP gegaan. Het was een gezellige dag / avond!
Woensdag gingen Wo en Jair naar Gili Trawangan. Het was mij hier erg goed bevallen en aangezien ik vrij van mijn werk ben en nog maar even hier ben, besloot ik om mee te gaan. We regelden een bootje en alles ging net op tijd goed. We vonden een redelijk hotel en zijn toen lekker gaan zwemmen in de zee en gaan liggen op het mooie strand. ’s Avonds hebben we wat gegeten op de markt en zijn we gaan feesten in de Sama Sama reggae bar en vervolgens was er een groot feest in de Irish Bar. Jair voelde zich niet 100% dus die is niet te lang gebleven, maar samen met Wo heb ik het tot een uur of vier uitgehouden.
Donderdag zijn we gaan snorkelen. Je kon met een publieke boot een trip maken voor maar 75.000rp, maar daar waren we helaas net te laat voor. We probeerden een privé bootje te regelen maar dat ging lastiger als gedacht. Ze vroegen allemaal rond de 800.000 rp! Dat vonden we belachelijk, want voor 350.000 kun je helemaal naar Ubud. Uiteindelijk vonden we een bootje voor 250.000 (20 euro) in totaal en daar zijn we mee akkoord gegaan. En het was het geld dubbel en dwars waard. Er was mooi koraal, prachtige vissen, en ik heb zelfs vier (!) schildpadden gezien. Heel erg cool! Ik hoopte dat ik er eente zou zien, maar ik had niet verwacht dat ik er zoveel zou zien. Dat vond ik wel heel erg leuk. Ze waren ook behoorlijk groot. Erg indrukwekkend! Er was wel een hele sterke stroming, dat vond ik soms een beetje een eng idee. Sommige richtingen kon je simpelweg niet opzwemmen vanwege de sterkte stroming en dat vond ik geen fijn idee, dus probeerde ik hier een beetje uit de buurt te blijven. Maar de trip was absoluut de moeite waard.
De rest van de middag hebben we geluierd op het strand.
’s Avonds gingen we uit eten in een restaurantje. Er speelde een bandje met een hele goede zangeres die prachtig kon zingen. Opeens kwam er een man naar ons toe die zei dat hij haar wel naar ons toe zou sturen, etc. Uiteindelijk bleek het dat hij haar wilde ‘verkopen’. Na de show kwam de zangeres dan ook bij ons zitten. We hebben haar vriendelijk afgewezen. Toch een vreemd idee dat zo’n goede zangeres ook nog een ander bijbaantje heeft… Jair zei al dat we haar ook wat geld hadden kunnen geven om de rest van de avond liedjes voor ons te zingen, in plaats van het bed te delen.
We zijn even naar de reggae bar gegaan maar hier was niet al te veel te beleven. Toen hebben we wat drank ingekocht en hebben we zelf een strandfeestje gebouwd met onze muziek en wat speakertjes. We hadden ook twee Zweedse meiden leren kennen die mee waren gegaan en het was best een gezellige avond. Helaas zijn we na afloop Jair’s Ipod op het strand vergeten.
Vrijdag hebben we nog even lekker gezwommen in de zee voordat we terug gingen naar Ubud. Ik had wat geschaakt met Wo, die blijkbaar een of ander diploma heeft in schaken. Een vorige avond hebben hij en Jair (die ook erg goed is) wel twee en een half uur over een potje gedaan. Met mij duurde het wat minder lang, maar ik vond dat ik me goed had verweerd.
Toen was het weer tijd voor de terugreis naar Ubud. We zochten een hotelletje voor de jongens en zijn toen wat gaan eten in Tropical. Het was erg lekker en daarna zijn we samen naar Lobong gegaan voor onze wekelijkse dosis reggae. Jozua, de Nederlander die voorheen ook vrijwilliger was in de yayasan, was ook weer terug in Ubud en kwam ook langs. Het was gezellig om hem weer te zien. Hij was een tijdje gaan rondreizen en is nu weer een weekje hier. Erg leuk. Later zijn we met zijn allen naar CP gegaan. Ik ging nog even wat draaien en het was een gezellige avond.
Zaterdag nam ik afscheid van Jair en Wo. Zij gingen weer verder reizen. Daarna ben ik even naar de sportschool gegaan en heb ik weer eens gechat met Lambert en Marion.
’s Avonds ging ik met Kum en de band naar een Bazar, een lokaal feest. Het was behoorlijk druk en we hebben samen opgetreden. In Ubud ben ik eigenlijk nooit nerveus meer, maar hier was het toch wel een beetje spannend. Maar het was goed gegaan en het was een leuke avond. We kregen gratis bier en saté, dus dat is altijd goed. Rond 12 uur was het afgelopen en gingen we terug naar Ubud. Ik ben nog even naar CP gegaan maar het was minder druk dan verwacht. Het lekkere bier was allemaal op. Desalniettemin was het best een gezellige avond.
Zondag heb ik een beetje uitgeslapen en rustig aan gedaan. Het was niet zo’n lekker weer dus een mooi moment om deze verhalen te schrijven. Ik vond mijn camera niet dus ik schrok heel erg. Ik moest hem in CP verloren zijn, dus ging ik hierheen. Gelukkig trof ik Dewa daar, de eigenaar, en die had hem. Na een grapje dat hij hem aan iemand anders had mee gegeven. Dat was wel een opluchting.
Verder ben ik nog steeds bezig met het monteren van de film, wat een hoop gedoe met zich mee brengt. Het wilt niet echt op schieten helaas. Er blijven zich telkens nieuwe problemen voordoen. Maar goed, hopelijk vind ik snel een oplossing…

Goed, nu ga ik verder genieten van mijn laatste week in het paradijs. Ik wil nog iedereen bedanken voor alle berichtjes, kaartjes en felicitaties voor mijn verjaardag! Echt heel erg leuk.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

  • 10 Juli 2011 - 09:05

    Lambert En Marion:

    Het blijft mooi om te lezen hoe paradijselijk jij het daar hebt. We hopen dat je terug in Nederland ook weer je draai gaat vinden. Misschien kun je in de Keutelebeek ook mooi snorkelen en kom je daar nog veel meer bijzondere dingen tegen in plaats van die simpele schildpadden! We hebben trouwens hier in het bejaardencentrum iemand gevonden die jou ook wel voor 6 euro wil masseren.

  • 11 Juli 2011 - 13:19

    Thea:

    Ha Joerie, Geniet nog maar lekker die laatste week van je paradijselijke leven.
    Groetjes en tot ziens.

  • 11 Juli 2011 - 14:08

    Oma:

    Hallo Joerie,
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat dat zo blijft, ook als je terug bent in Geleen.

  • 11 Juli 2011 - 15:44

    Martha En Frits:

    Hallo Joeri,

    Geniet nog maar even goed van het leven in Indonesië. Binnenkort weer frikandellen en stampot eten!
    We wensen je alvast een goede terugreis en een behouden thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 110485

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: