Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Joerie

Blijf op de hoogte en volg Joerie

04 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste reis verslag!
Donderdag ben ik met mijn ouders naar Amsterdam gegaan, om hier de laatste avond samen door te brengen en te zorgen dat we op tijd aanwezig zijn voor mijn vlucht vrijdagochtend.
Vrijdag zijn we naar Schiphol gegaan. Bij het inchecken vroegen ze of ik alleen een enkele reis naar Thailand had geboekt. In eerste instantie was dit ook het geval, maar een paar dagen geleden heb ik voor de zekerheid nog een ticket naar Vietnam geboekt (via Airasia voor slechts 34 euro), omdat ik had vernomen dat je officieel binnen 30 dagen het land weer moet verlaten. Maar goed ook, want ze gaven aan dat dit ook nodig was.
Na even wachten heb ik afscheid genomen van Lambert en Marion. Dit was heel vervelend. Eenmaal door de douane, na een laatste keer zwaaien en slikken, ging ik op zoek naar mijn gate. Alles verliep prima en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig richting Kuala Lumpur. Tijdens de vlucht zat ik naast een Nederlandse man die vandaag naar Kuala Lumpur vloog en zondag weer terug, vanwege zijn werk als vliegtuig monteur.
Na een lange vlucht kwam ik om een uur of 6 (lokale tijd) in Kuala Lumpur aan. Ik moest een stukje met de ‘aerotrain’ naar een ander gedeelte van het vliegveld maar dit was goed te doen. Om 8 uur kon het boarden beginnen en om 09.10 vertrok het vliegtuig. Ik kwam aan rond half 11, lokale tijd in Thailand. Na even zoeken waar ik me moest melden voor m’n visum (samen met een Duitse man die ik tijdens de vlucht had ontmoet) en even wachten op mijn bagage, ging ik op weg naar de taxi. Voor 500 bath (zo’n 12 euro) ben ik met de taxi naar de Koh San Road gebracht. Toen ik geld ging wisselen raakte ik al meteen aan de praat met een koppeltje, Domenique uit London en Sam uit Canada. Grappig hoe snel het gaat om contact te leggen. We spraken af om ’s avonds wat te gaan drinken en ik ben naar mijn hotel gegaan. Het inchecken verliep prima en ik kon direct door naar de kamer. Hier was ik blij mee, want ik was kapot. Ik had tijdens de hele reis nauwelijks geslapen. Ik ben meteen mijn zwembroek aan gaan trekken en heb een duik genomen in het zwembad. Het is hier lekker warm, richting de 40 graden. De luchtvochtigheid is even wennen, maar zeker een verbetering ten opzichte van Nederland.
Na het zwemmen ben ik een paar uurtjes gaan slapen en daarna heb ik nog even kort geskyped met Lambert en Marion. Vervolgens ben ik samen met het koppeltje dat ik eerder had ontmoet wat gaan eten. Hier kregen we te horen dat er vandaag geen bier geserveerd werd, omdat er morgen verkiezingen zijn! Dit was wel balen, want we hadden ons er op verheugd om te gaan stappen. Morgen, zondag, om 00.00 uur mag er pas weer alcohol verkocht worden. Zelfs in de supermarkten was het bier afgesloten. Lekker dan.
We zijn dus maar even een cola gaan drinken en hebben nog een shisha waterpijp gerookt. Het was best gezellig, maar we hadden toch het gevoel alsof er iets miste in de drukke straten van Bangkok.
Het koppeltje heeft alvast een reis geboekt naar Chang Mai, overmorgen. Ik overweeg om dit ook te doen, aangezien ik hier toch graag heen wilde en het misschien wel gezellig is om dit samen met hen te doen. We hebben het verder niet al te laat gemaakt want we waren allemaal nog moe van de reis. Ik heb een goedkope massage genomen voor ongeveer 4 euro en ben toen gaan slapen.
Zondag ben ik vroeg op gestaan om te gaan ontbijten in het hotel. Het was simpel maar prima. Ik ben nog even gaan afkoelen in het zwembad en om 11.00 uur had ik weer afgesproken met Dom en Sam, het koppeltje dat ik had leren kennen. Ik sprak met een Thaise kerel om er met de tuc tuc op uit te trekken. We kwamen uit op 5 bath per persoon voor een hele dag touren. 40 bath is ongeveer 1 euro, dus dat is echt belachelijk goedkoop. We stapten in en de tuc tuc bracht ons naar verschillende plaatsen. We gingen eerst naar een gouden Boeddha beeld en naar een tempel. Hier was ik zelf vorige keer ook al geweest, maar Dom en Sam hadden het nog niet gezien. Ook moesten we langs een paar verplichte plaatsen, zoals een kleding winkel waar ze pakken op maat deden maken. Ook dit hadden we vooraf afgesproken, want als wij een kijkje gingen nemen kreeg de chauffeur een coupon voor een aantal gratis liter benzine. Ik had inmiddels trek gekregen en heb heel lekker gegeten van een karretje in de straat. Het zag er een beetje crappy uit maar het eten was heerlijk. Vervolgens gingen we naar ‘the king’s palace’. Dit zou een van de hoogtepunten van Bangkok moeten zijn. De entree was vrij prijzig; 500 bath (zo’n 12 euro). Voor Thaise begrippen best duur. Het koppeltje vond het te duur en wilde liever wat gaan rondlopen, maar ik wilde het toch graag zien want ik had er veel positieve dingen over gehoord, dus ik ben alleen naar binnen gegaan. Na zo’n 20 minuten in de rij staan om een lange broek te lenen (je mocht niet met een korte broek naar binnen) ging ik het paleis in. Het was echt prachtig. Zeer indrukwekkende gebouwen met veel goud en mooie kleuren. Er stonden ook een aantal grote beelden die me deden denken aan de wachters van de efteling.
Na een dik uur rondkijken ben ik terug gegaan naar de tuc tuc. Deze was alleen nergens meer te bekennen. Een beetje vreemd, want we hadden nog niet betaald. Waarschijnlijk had hij een nieuwe, beter betalende klant gevonden. We besloten om een andere tuc tuc terug te nemen en zijn toen nog wat gaan zwemmen.
’s Avonds ben ik een Thaise simkaart gaan kopen en heb ik lekker gegeten op straat. Ook heb ik een bus geboekt naar Chang Mai. Dit is een plaats in het noorden van Thailand en de busrit duurt zo’n 12 uur. Maar het schijnt een van de mooiere plekken van Thailand te zijn, dus ik ben benieuwd. Maandag om 18.00 uur vertrek ik. Het koppeltje gaat ook, maar met de trein. Waarschijnlijk treffen we elkaar daar weer. Tevens kreeg ik het goede nieuws te horen dat mijn ouders me al eerder komen opzoeken. Ze hebben een vlucht geboekt naar Maleisië in mei. Erg leuk! Om 20.00 uur trof ik het koppeltje weer en zijn we wat gaan drinken bij de bar in het hotel. Ze verkochten nog steeds geen alcohol op straat, maar in het hotel wel. Mooi! We dronken een aantal biertjes en sloten af met een bucket (soort emmertje met wodka). Lekker aangeschoten gingen we rond 00.00 de stad in. Nu zou het weer mogelijk moeten zijn om te drinken. Het straatbeeld was veelbelovend, want we zagen meteen al wat biertjes voorbij komen. En ja hoor, de kraampjes met alcohol waren weer terug. Er was ook meteen een hoop meer te beleven. We kochten een biertje en liepen over de straat. Het was erg gezellig. Op een bepaald moment waren we aan het dansen op de straat voor een bar met harde muziek. Ik begon een filmpje te maken van Domenique, die in zijn eentje gek aan het dansen was. Ineens kwam er een andere kerel bij dansen. En nog een. De mensen bleven er bij stromen en binnen een paar seconden was het uitgegroeid tot een gekke dans bende. Heel grappig. Met deze nieuwe groep hebben we een hele tijd samen gefeest. Het werd steeds gekker; mensen sprongen op de bagage dragers van voorbij komende scooters, sprongen op de aanhanger van bussen, enzovoorts. Het was in ieder geval erg veel lol. Om half 3 ben ik nog naar de Lava club gegaan, een discotheek met hiphop muziek. Hier was het ook gezellig. Rond 5 uur was ik weer terug in het hotel.
Maandagochtend werd ik wakker met een vrij erge kater. Stervend heb ik mijn backpack ingepakt, want ik moest om 12 uur weer uitchecken. Vervolgens ben ik wat gaan ontbijten en kreeg ik weer wat krachten terug, maar ik ben nog steeds niet fit. Het is nu half 2, dus ik moet nog even wat tijd om krijgen tot 6 uur, want dan vertrekt de nachtbus naar Chang Mai. Misschien kan ik nog ergens wat slapen of een massage krijgen. Geen slechte vooruitzichten.

Nou, in ieder geval bevalt het allemaal erg goed hier. Bangkok is leuk, maar ik ben ook wel klaar voor wat ‘echt’ Thailand.

Ik hou jullie op de hoogte!


  • 04 Maart 2013 - 09:17

    Roel En José :

    Geweldig om te lezen! Je bent koud,nouja 40 graden... , in Thailand en hebt al meteen weer gezelschap! Super. Wij zijn erg benieuwd hoe de busreis is bevallen... Heel veel plezier en we kijken uit naar je verslagen.

  • 04 Maart 2013 - 10:18

    Fiet Tummers:

    Hallo Joerie we kijken weer uit naar je reis verslag.
    nu spreek ik even als lastige mam kijk uit pas op en kom heel weer naar huis zo dat was het en nu een hele fijne gezellige reis.grtjes van fiet en de hele bups.

  • 04 Maart 2013 - 13:25

    Marijke:

    Hallo Joerie,

    je zit er dus weer helemaal in. Leuk. Goed dat je in Bangkok naar het paleis van de koning bent geweest. Het is toch echt een must, vind ik. De wachters in dit paleis hebben model gestaan voor de beelden in de Efteling.

    Leuk om al weer zo vlug een verslag te lezen. Veel plezier.


  • 04 Maart 2013 - 14:30

    Ad:

    Joerie,

    een goed begin van nog veel meer moois, gezelligs en interessants!

    You are in the picture now!
    Good luck!

    Ad

  • 04 Maart 2013 - 15:14

    Thea:

    Ha Joerie,

    Dat is in korte tijd al heel veel!
    Groetjes, ook van oma.

    Thea.

  • 04 Maart 2013 - 17:04

    Hermien:

    Jee Joerie,

    Je zit er alweer helemaal in, en dat na een dag!
    Wat een mooie begin van je reis.
    Ben benieuwd wat je weer allemaal gaat beleven!

    Groetjes,
    Hermien.

  • 04 Maart 2013 - 17:34

    Inge.Mam Van Ignace:

    Hoi Joerie.....nou dat klinkt allemaal mooi,en wat goedkoop!!!Geniet ervan en let ook goed op jezelf.Ik zie Marion binnenkort en dan hoor ik wel weer hoe het je allemaal vergaat.Toppie dat je dit doet.Groetjes van Inge.(mam van Ignace)

  • 04 Maart 2013 - 18:05

    Nico:

    Nou Joerie,
    Alsof je niet weg geweest bent.
    Houd je budget in de gaten. Je moet nog een jaar(!?)
    Helaas moet je nu wel Fortuna missen. Maar ik houd je wel op de hoogte.
    Veel plezier, geef je ogen de kost en geniet ervan.

    Groetjes,
    Nico

  • 04 Maart 2013 - 21:23

    Hans En Ank:

    Als ' n vis in het water......onzettend leuk om te "horen"
    Groetjes, we kijken uit naar je volgend verslag!!!

  • 05 Maart 2013 - 01:17

    Richard:

    vind ik leuk

  • 05 Maart 2013 - 18:57

    Frits En Martha:

    Ha Joerie!

    Zojuist je reisverslag gelezen. Zo te zien voel je je alweer een heel eind "thuis". Wij kwamen gisteren terug van Portugal met op dat moment 14 graden en jij ervaart er""slechts" 40! Puf, puf voor mij iéts teveel.
    We wensen je een geweldige tijd en zullen je lieve ouders een beetje ondersteunen. Wij blijven je volgen!!

    Liefs Frits en Martha

  • 06 Maart 2013 - 08:29

    Carla:

    Hey Joeri! Leuk om te lezen over je Thaise avonturen! Klinkt veel belovend allemaal. Ik hou je blog in de gaten. Heel veel plezier!
    Groetjes uit het koude Nederland.

  • 07 Maart 2013 - 09:03

    Yvonne (oud-collega Marion):

    He die Joeri, Heel leuk om je nieuwe belevenissen in Azie weer te lezen. Geniet ervan! Groetjes, Yvonne

  • 11 Maart 2013 - 21:42

    Madelein:

    Hey Joerie,

    Wat een heerlijk bericht. De vakantie/reisstemming spat ervan af!
    Heerlijk dat het daar zo warm is. Zal zeker wennen zijn geweest in het begin.
    Hier heeft het vandaag (11 maart) weer gesneeuwd, dus je begrijpt dat ik een tikkeltje jaloers ben :p
    Leuk dat je al zo snel mensen gevonden hebt met wie je een leuke tijd doormaakt.
    En ik blijf het knap van je vinden dat je ook zo goed op jezelf kunt zijn.

    Ik ga je volgende reisverslag lezen!
    Dikke kus en genieten he!
    Madelein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: