Chiangmaica! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Chiangmaica! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Chiangmaica!

Door: Joerie

Blijf op de hoogte en volg Joerie

07 Maart 2013 | Thailand, Bangkok


Hallo iedereen!

Hier weer een bericht vanuit Thailand!

Allereerst wil ik graag iedereen bedanken voor alle leuke reacties. Het is erg leuk om de berichtjes van jullie te lezen. Fijn dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te volgen.
Ik zal verder vertellen waar ik was gebleven. Maandagavond ben ik met de nachtbus vertrokken richting Chiang Mai. Op weg naar de bus raakte ik aan de praat met Badou, een aardige kerel uit Frankrijk. We hadden een goede klik en zijn naast elkaar gaan zitten in de bus. Tijdens de lange rit hadden we de tijd om elkaar wat beter te leren kennen. Badou was al eens eerder in Chiang Mai geweest dus hij ging direct door naar een ander plaatsje, ten noorden van de stad, genaamd Pai. Hier zou het ook erg mooi moeten zijn. Ik overwoog om met hem mee te gaan, maar ik wilde toch ook graag wat van Chiang Mai zelf zien. En ik zou ook het Engelse / Canadese koppel weer treffen.
De busreis was prima, maar vermoeiend. Ik kon niet echt in slaap vallen. Om 5 uur ’s nachts stopte de bus en kwam er iemand vertellen dat dit ‘the last stop’ was en dat iedereen moest uitstappen. Een stuk vroeger dan verwacht. Het was een heel eind buiten het centrum van de stad en de taxi’s stonden al klaar om je het laatste stukje te vervoeren. Veel keus had je niet midden in de nacht, en ze vroegen ze zich maar 50 bath (zo’n 1 euro 20). Dus dat was wel te doen. Badou liet zich afzetten bij het bus station en ik ben samen met een meisje uit Oekraïne op zoek gegaan naar een verblijfplaats. Alles was echter nog gesloten omdat het zo vroeg was. We zijn bij een guesthouse gaan zitten op de binnenplaats en hebben daar gewacht. Toen er om 7 uur nog steeds weinig teken van leven was zijn we verder gaan kijken. Er was inmiddels ook een Chinees meisje mee gegaan. We vonden een goedkoop guesthouse, voor 300 bath per avond (400 bath is 10 euro). Dit vond ik prima dus hier zijn we gaan boeken. We zijn samen wat gaan ontbijten en toen ben ik even een uurtje gaan slapen. Vervolgens zijn we er met z’n drieen op uitgetrokken om wat van de stad te zien. We zagen een hoop mooie gebouwen en tempels. Ook hebben we een leuke lokale markt gevonden en hier even rond gekeken. Na verschillende tempels te bezoeken wilden we graag iets van de natuur van Chiang mai zien, buiten de stad. Chiang mai staat namelijk bekend om zijn mooie omgeving. We gingen op zoek naar een goedkoop vervoersmiddel en kwamen uit bij een tuc tuc. Na wat onderhandelen kwamen we uit op 750 bath in totaal (14 euro). Geen slechte prijs, want het was ongeveer anderhalf uur rijden. We gingen naar een botanische tuin. Hier was het mooi, maar het was ook een vermoeiende wandeling want het pad was de eerste helft erg stijl omhoog. De wandeling duurde een dikke twee uur en onderweg waren er mooie planten te zien. Het was een mooie omgeving. Onderweg kwam er een hond naar ons toe en deze is me de hele weg blijven volgen. Erg grappig.
Op de terugweg kwamen we langs het olifanten park en konden we olifanten zien. Erg cool om ze zo te zien. We konden naar binnen gaan maar de entree was vrij duur en voor mij persoonlijk was het al genoeg om ze op een afstand te zien. Toen we verder reden vertelde de tuc tuc chauffeur dat we langs ‘the tiger kingdom’ kwamen. Dit is een van de bekendere plekken in Chiang Mai en hier kun je veel tijgers zien. Aangezien we er toch langs kwamen leek het ons wel cool om daar even een kijkje te nemen. Voor een 10tje kon je ook de kooi in van de tijgers en foto’s met ze nemen. Dit hebben we gedaan en het was erg indrukwekkend om echte tijgers te zien. Je kon ze zelfs aaien.
Ik had er een beetje gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant was het natuurlijk heel bijzonder maar aan de andere kant vond ik het ook een beetje zielig. De tijgers waren waarschijnlijk gedrogeerd, want anders zouden ze het waarschijnlijk nooit toelaten dat mensen zo dicht bij ze in de buurt kwamen. Desalniettemin was het een aparte ervaring.
Eenmaal terug in het hotel was ik erg moe en ben ik even gaan slapen. We spraken af om rond 21.00 uur samen te eten en wat te gaan drinken. Ik had een Thaise curry met kip. Een beetje pittig maar erg lekker. Ook boekten we een jungle trektocht voor de volgende dag.
Na het eten zijn we naar een leuke reggaebar gegaan. Hier speelden verschillende bandjes. Ik was vooral onder de indruk van een Thaise reggaeband, genaamd Chiangmaica. Ze speelden een mix van covers en veel eigen nummers. Ze speelden erg goed en na het optreden ben ik even met ze gaan praten. Ze zeiden dat ze morgenavond weer speelden en dat ik dan misschien mee kon doen. Dit vond ik wel een goed plan. Ik heb het niet al te laat gemaakt want ik wilde mijn energie een beetje sparen voor de trektocht.
Woensdagochtend werden we rond 9 uur ’s ochtends opgehaald met een busje op weg naar het nationale park van Chiang mai. Dit is een enorme jungle. Erg indrukwekkend. In onze groep zaten 5 Nederlanders uit Groningen en 3 Engelse meisjes. Het was een gezellige groep. We hadden een gids uit Birma, die zichzelf mr. Pingpong noemde. Ook een coole gast. Om 11 uur kwamen we aan en zijn we de jungle in getrokken om te beginnen aan de trektocht. De tocht duurde in totaal zo’n 6 uur. Het was erg vermoeiend, maar het was een hele coole ervaring. De paden waren soms wel erg riskant. Erg smal en glad, langs afgronden en er lagen regelmatig rotsen en boomstammen op het pad. Een keer gleed ik uit en was ik gevallen. Ik gleed een paar meter omlaag, dat was wel schrikken. Ik had me geen pijn gedaan maar ik was nu wel nog voorzichtiger. Ongeveer halverwege stopten we bij een mooie waterval. Hier zijn we een dik halfuur gebleven om te relaxen en we konden er ook zwemmen. Dit was wel lekker afkoelend want we waren allemaal erg bezweet van de vermoeiende tocht. Toen we verder gingen was het pad over het algemeen iets stabieler geworden. Ik vond het een hele coole dag, maar vond het ook niet erg toen we weer bij het busje aankwamen. Ik was kapot. En ik was blij dat ik er heelhuids door gekomen was. Eenmaal terug in het hotel ben ik een uurtje gaan slapen en vervolgens ben ik met het Oekraïense meisje gaan eten. Ik had een Thais gerecht met kip, groente en rijst. Het was behoorlijk pittig, maar op z’n tijd vind ik dat wel erg lekker.
Rond 22.00 uur zijn we naar de reggaebar gegaan. Hier heb ik een nummer mee opgetreden met de reggaeband. Dit was erg cool en ik kreeg veel positieve reacties. Mensen waren verbaasd dat dit pas de eerste keer van ons samen was, want ze dachten dat we samen hadden geoefend. Ik raakte aan de praat met twee Duitsers van mijn leeftijd die samen waren met twee Canadezen. Erg aardige mensen. We zijn een tijdje samen opgetrokken en vervolgens ben ik zelf nog wat andere barretjes gaan bezoeken. Ook hier raakte ik snel aan de praat met verschillende mensen, dus het was een gezellige avond. Het werd een latertje.
Vandaag, donderdag, heb ik uitgeslapen en het rustig aan gedaan. Toen ik opstond kwam ik de Duitsers weer tegen en zijn we samen gaan ontbijten. Het waren gezellige jongens. Zij vertrokken vanmiddag naar Pai. Ik heb morgen een bus geboekt om hier ook heen te gaan. Het schijnt hier ook erg mooi te zijn en het lijkt me leuk om de Duitse jongens en Badou, de Fransman van de busreis, weer te treffen.
Voor de rest van de dag heb ik nog niet veel gepland want ik ben nog moe van de trektocht en het stappen. Ik heb even geskyped en dit verslag getypt. Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte!
Morgenvroeg heb ik dus een bus naar Pai. Ik zal jullie laten weten hoe het daar bevalt!

Nogmaals bedankt voor het volgen van mijn verhalen en tot snel!

Joerie

  • 07 Maart 2013 - 08:48

    Herrald:

    Hey Joerie,

    Stop aub met over Thaise Curry te schrijven! Ik krijg honger.

    veel plezier nog.

    Herrald

  • 07 Maart 2013 - 09:13

    Richard:

    Why so serious!?! ;) cool verslag!

  • 07 Maart 2013 - 09:13

    Richard:

    Why so serious!?! ;) cool verslag!

  • 07 Maart 2013 - 11:34

    Marijke:

    Hoi joerie,

    Je bent dus al weer helemaal in je element.
    Leuk lijkt me dat, al die verschillende mensen ontmoeten.

    Marijke

  • 07 Maart 2013 - 13:14

    Ad:

    Joerie,

    ik benijd je!

    Ad

  • 08 Maart 2013 - 13:55

    EL Karbise:

    K-K-K-Ka-Ka-Ka-Kardashian

  • 08 Maart 2013 - 14:39

    Thea:

    En Joerie, door de jungle en niet eens een bloedzuiger op je lijf?

    Thea.

  • 09 Maart 2013 - 10:28

    Berry:

    Hi Joerie,

    Boeiend om jouw avonturen te volgen.
    Geniet !

    gr
    Berry

  • 09 Maart 2013 - 10:47

    Ruud:

    hallo joeri
    wat heb je al veel gezien en beleefd
    leuk om alles te lezen
    maar kiek oet
    gr Jeannij

  • 11 Maart 2013 - 21:55

    Madelein:

    Wat heb je al een hoop meegemaakt in korte tijd zeg.
    Je foto´s zijn gaaf!
    (Je verslag trouwens ook hoor)
    xx

  • 16 Maart 2013 - 13:22

    Ank:


    zal wel door de nieuwe paus komen.......die heeft 'n goeie engelbewaarder
    voor je uitgezocht......
    Wat 'n heerlijke tijd heb je nu al......
    Super!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: