Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Argentinië

Door: Joerie

Blijf op de hoogte en volg Joerie

31 Januari 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Argentinië

2 januari vertrokken we met de bus uit Valparaíso, Chili, naar Mendoza, Argentinië.
De grensovergang ging heel soepel, de bus stopte bij de douane, we stapten uit de bus en na een korte rij werd je paspoort bestempeld. Vervolgens weer terug de bus in en dat was het. We kwamen rond 19:00 aan in ons hotel. Hier ontmoetten we de eigenaar, Sergio en zijn veelal blaffende hond, Wilson. De kamer was comfortabel en had een prima locatie. Sergio gaf ons wat tips waar je lekker kon eten. We kozen voor het restaurant met de lekkerste steaks, en ze waren inderdaad heerlijk. Hier kan ik wel aan wennen in Argentinië!
Via Sergio boekten we een wijn proverij tour voor de volgende dag. Argentinië produceert jaarlijks 1,5 miljard liter aan wijn en 70% hiervan wordt geproduceerd in Mendoza. We vertrokken in de middag en gingen naar twee verschillende wijngaarden en wijnmakerijen. Hier kregen we uitleg over het proces, zagen we de fabriek en uiteindelijk gingen we natuurlijk ook verschillende lekkere wijnen proeven. Dat was leuk, en we kochten een goede fles wijn van beiden. Naast wijn wordt er ook olijfolie geproduceerd. We kregen ook een rondleiding bij een van deze kwekers en na afloop mochten we verschillende olijfolie soorten proeven, ook geen straf, want ze waren erg lekker.

De volgende dag vertrokken we met de bus naar Cordoba. De bussen zijn redelijk prijzig, ongeveer 60 dollar per persoon, maar vrij comfortabel. Het was een rit van 11 uur.
De eerste avond in Cordoba hebben we door de stad rondgelopen, we zagen de mooie kerk Cappuccino en allerlei winkeltjes en restaurantjes. We gingen ergens eten maar het was helaas matig, het vlees was als plastic. Ze brachten me gelukkig uiteindelijk een nieuw, beter stuk vlees, dat wel redelijk was. Daarna hadden we nog een lekkere biertje in een leuk hip barretje.
De tweede dag verkenden we Cordoba wat meer en zagen we verschillende mooie kerken en andere gebouwen. Tussendoor dronken we een biertje op een terrasje om de hitte te verdragen. Na het avond eten gingen we naar de film en daarna heeft Yaiza nog tot laat gesolliciteerd voor banen in Azië.
De derde dag hebben we lekker geluncht en zijn we nogmaals naar de bioscoop gegaan om de tijd vol te krijgen, want ‘s avonds vertrokken we met de nachtbus naar Buenos Aires en we hadden inmiddels wel de hoogtepunten gezien van Cordoba. De bus was wat later vanwege een vertraging maar verder prima.

De volgende ochtend kwamen we aan in Buenos Aires. Het was een hele grote, mooie stad. We gingen naar een leuk lokaal tentje om te lunchen en hier at ik een heerlijke, typisch Argentijnse steak die ons was aangeraden. Vervolgens hebben we de stad verkend. We gingen naar het kerkhof La Recoleta, een enorm kerkhof waar allerlei belangrijke mensen begraven liggen in hele grote graven, soort gebouwen. Het is net een stad met straatjes. We hadden een ijskoffie op een compleet roze terras en vervolgens bekeken we nog een leuke buurt. Hier was een hoop mooie graffiti te zien, en leuke barretjes en winkels. Hier vond ik ook een cadeautje voor Yaizas verjaardag; een mooie zonnebril.

De tweede dag moesten we helaas na de lunch terug naar de zonnebril winkel, want er was iets mis met de glazen van de bril. Gelukkig konden we het oplossen daar en vervolgens gingen we terug met de bus. We stapten iets te laat uit waardoor we heel ver moesten lopen naar ons hotel. Hier trof ik Ramiro, een Argentijnse vriend die ik tijdens mijn vorige reis ontmoet had in Thailand. We hadden via Facebook contact opgenomen met elkaar en aangezien hij in Buenos Aires woont konden we elkaar hier treffen. Yaiza moest helaas verder met solliciteren, maar heeft hem ook kort ontmoet. Ramiro bracht me naar een leuke kroeg met lekker bier en een dakterras. Het was heel gezellig om elkaar weer te zien en bij te praten. Vijf jaar geleden reisden we samen een gedeelte door het zuiden van Thailand, en nu zaten we hier samen in Argentinië. En in de tussentijd was er een hoop gebeurt in onze levens, dus genoeg te bespreken! Ik ontmoette later ook nog zijn vrouw en wat vrienden en we hadden een hele gezellige avond.

Toen zat onze tijd in Argentinië er helaas alweer op, want de volgende dag vertrokken we met de boot naar Uruguay. We hebben het erg leuk gehad, het bezoek aan Argentinië was kort maar krachtig. Ik zou graag nog eens terug willen gaan in de toekomst, om nog wat meer te zien van dit mooie land. Het zuiden schijnt erg indrukwekkend te zijn. Helaas redden we dat niet in deze reis. Maar we komen vast nog eens terug!

Tot de volgende keer maar weer in Uruguay!

• 31 Januari 2018 - 18:18

Marijke:

Argentinië moeten jullie dus beslist nog eens bezoeken. Heb je ook het graf gezien van Evita Peron? En niet bestolen in de ondergrondse? Wij werden twee keer door zakkenrollers uitgekozen in Buenos Aires. De eerste keer het fototoestel van Ad. De tweede keer hadden we het door (het waren n.b. dezelfde mannen) en gingen ze er vlug vandoor. Bij het doen van aangifte op het station (speciaal bureautje voor zielige toeristen) zei de politieman: Solo una camera? m.a.w. waar maak je je druk om.

veel plezier in Uruguay

Marijke

• 31 Januari 2018 - 18:53

Lambert En Maron:

Hoi joerie,

Kort maar krachtig verhaal over Argentie. Kort verblijf daar met lekkere steaks en mooie kerken en graven.

Veel plezier in Brazilië
    Lambert en Marion

• 31 Januari 2018 - 20:10

Hermien:

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen en ook leuk dat je een oude reisvriend ontmoet hebt. Tot in Uruguay!

• 04 Februari 2018 - 12:30

Jack:

Ha Joerie!
    Zo'n wijnproeverij lijkt me wel wat. Klinkt goed.
    Buenos Aires wordt ook wel het Parijs van Zuid-Amerika genoemd, erg mooi en gezellig dus.
    Veel plezier in Uruguay! Misschien kun je daar je Duits wat ophalen.
    Groeten ook aan Yaiza, van Fleur en Jack

• 09 Februari 2018 - 13:11

Thea.:

Ha Joerie,

Ik heb weer met plezier je verslag gelezen. Groetjes aan Yaiza.