Nederland - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joerie Loo - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joerie Loo - WaarBenJij.nu

Nederland

Door: Joerie

Blijf op de hoogte en volg Joerie

23 Maart 2018 | Nederland, Geleen

Nederland

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw verhaaltje, dit keer over een wat bekendere bestemming... Nederland!

Hoeveel dingen kun je doen in zo’n drie weken tijd? Hoe kun je elke minuut ten volle benutten? Joerie ging de uitdaging aan. De resultaten lees je hier!

Dinsdag 27 februari kwam ik aan op Schiphol. Het voelde heel fijn om weer thuis te komen. Ik werd opgehaald door mijn ouders. Het was heel gek, enerzijds was het vreemd om weer samen te zijn na zo’n lange tijd maar anderzijds was het ook meteen heel normaal.
We reden terug en aten een lekkere bami van de chinees. Lekker Hollands. Op de heen (terug?) weg verraste ik Joey ook met een kort verrassingsbezoek. Ook super leuk om hem weer te zien, uiteraard!

De volgende dagen werd het steeds drukker, want er stonden een hoop leuke dingen op de planning. Maar ik was ook veel thuis en het was leuke drukte. Richard en Lianne kwamen op de donderdag terug, zij hadden ook twee maanden gereisd, en deze heb ik meteen opgezocht. Het was heel leuk om samen reisverhalen uit te wisselen en weer samen te zijn.

Op zaterdagavond had ik een feestje gepland, bij Joey thuis in Geleen. Hier zag ik meteen een hoop goede vrienden en het was een zeer geslaagde avond. Het oorspronkelijke plan was om nog naar de kroeg te gaan, maar er was drank in overvloed en uiteindelijk hebben we het tot diep in de nacht uitgehouden. Zeer mooi feestje!

Zondag middag kwam mijn familie op bezoek. Ik voelde me gelukkig verrassend fit toen ik wakker werd. Het was heel fijn om iedereen weer te zien. Mijn ouders hadden er weer een heel festijn van gemaakt met lekkere Limburgse vlaai en allerlei hapjes. Tevens waren de familieboeken die ik had samengesteld nét op tijd binnen gekomen (zaterdag) zodat ik deze ook aan iedereen kon overhandigen. Iedereen was er blij mee en zelf ben ik ook zeer tevreden over het resultaat, het boekje ziet er mooi uit! Helaas vliegt de tijd en voor je het weet is de avond weer voorbij. Wel was het een troost om te horen dat mijn neef Nick veel van de familieleden ook niet heeft gezien sinds mijn bruiloft, dan valt het toch allemaal wel mee eigenlijk, dat reizen.

De volgende dagen werden er ook een hoop leuke dingen ondernomen. Joey had een weekje vrij genomen zodat we samen wat leuke dingen konden doen en dit hebben we zeker gedaan! O.a. in Maastricht geweest waar dan eindelijk het broodje werm sjink van de bufkes gegeten kon worden.
Tevens bracht ik ook veel tijd door met mijn ouders.

Op donderdag ben ik naar Amsterdam gegaan, mijn andere thuis van de afgelopen jaren. Leuk om weer langs mijn oude straat te lopen. In de middag trof ik twee oud cliënten (apart). Met bieden heb ik nog goed contact. Een van hen gaf mij een ontzettend mooi cadeau. Hij had een boekje gemaakt met alle dingen die mij bijzonder maken volgens hem, om mij te bedanken voor alle hulp en begeleiding die ik hem gegeven heb toen ik in het FACT team werkte in Amsterdam. Hij heeft alle stappen die wij samen hebben gemaakt verwerkt in het boek en karakters van ons in het boek gemaakt. Het was echt een heel speciaal cadeau.
Vervolgens trof ik Raakhee, een van de beste vrienden van Yaiza. Ze was zwanger (inmiddels bevallen!) dus ik ging bij haar thuis langs. Om 17:00 uur had ik een borrel gepland met alle Amsterdamse vrienden in café Louie Louie. Uiteraard was ik ietwat te laat vanwege de drukke planning, maar gelukkig was ik toch als eerste daar en kwam de eerste gast tegen 18:00 uur. Er kwamen met name oud collega’s. Super gezellig om weer samen te zijn. Jeannette was er ook en die is van plan om samen met Margherita naar Bali te komen als wij er zijn, dus dat was leuk. Ook Bart, de psychiater van het oude team, goede vriend Rick,?collega’s Natasja, Rimke en Olga waren aanwezig. Thomas, die mij met alle clips heeft geholpen. En Peter, helemaal uit Limburg! Het was leuk om al mijn Amsterdamse vrienden weer te zien. Ook dit voelde heel natuurlijk en normaal, alsof ik nooit weg ben geweest. De tijd vliegt ook dit keer weer voorbij en voordat je het weet zit het er alweer op. Ik bleef bij Rick slapen in Amsterdam.

De volgende ochtend aten we ‘corn fritters’ in Drovers dog, het favoriete brunch plekje van Yaiza en mij. We fietsen nog wat door Amsterdam (ik had een OV fiets gehuurd) en het was lekker weer. Ook zag ik nog twee andere oud cliënten in een flits bezoek, gaf ik nog iets af bij Raakhee en als afsluiter dronken Rick en ik nog wat biertjes bij onze favoriete spot: Brouwerij ‘t IJ. Het was super gezellig!
Toen terug met de trein, want ‘s avonds was ik uitgenodigd door Joey om onbeperkt spareribs te gaan eten!

Zaterdag avond ging ik met mijn vrienden (Joey, Thijs en Paultje) naar de Silent Disco, dat was ook een grappige ervaring. Je krijgt dan een koptelefoon met drie verschillende kanalen. Er zijn drie DJs die verschillende muziek stijlen draaien. Je ziet dus iedereen op een heel ander nummer dansen en mee zingen. Aparte maar zeker leuke ervaring!

Zondag ging ik nog even langs Baarlo bij neef Tim en Lotte voor de verjaardag van mijn nichtje Nyne. Nog even gestoeid met Job, het zoontje, en toen weer richting het zuiden. Op de terugweg besloten mijn ouders en ik een Brugse Zot van de tap te drinken in Café Salden, waar we het trouwfeest hadden gevierd. Leuk om ook dit café weer eens te zien en het personeel, dat ons feestje nog goed kon herinneren. Dat was inderdaad een hele mooie internationale avond. Vervolgens gingen we ook even bij mijn tante Jeannie langs. Haar man Anton en mijn neef Ruud waren er ook bij. Ook weer heel gezellig! Toen snel naar huis, onderweg wat frietjes en durum gehaald, en toen kwam Levi langs. Hij was zaterdag terug gekomen uit Rio, waar ik hem ook nog had kunnen treffen. Dat was ook een leuke en grappige ontmoeting, van de ene wereldstad naar de andere! We konden goed bijkletsen en hebben zelfs voor de flauwekul nog een liedje geschreven, geoefend en opgenomen in een uur tijd over een PlayStation spel dat we altijd samen spelen, wat we vervolgens dan ook hebben gespeeld.

Maandag kwam mijn rap vriend Peter langs in de middag en in de avond ging ik risken met Richard en Lianne en bleef ik bij hen slapen. Na het eerste potje dat maar zo’n anderhalf uur duurde besloten we rond 22.00 toch nog een tweede ronde te doen. Deze duurde uiteindelijk tot 4 uur ‘s nachts. Het was ook wederom een zeer geslaagde avond!

De volgende dag werd ik wakker en schrok ik toen ik zag dat het alweer 13:00 uur was. Gelukkig werd Richard ook pas wakker toen ik op stond. We gingen nog even samen langs mij, chillen met de Mir. In de avond kwam mijn oude jeugdvriend Arran nog langs. Mijn moeder maakte haar wereldberoemde Zuurmoos met brie en na het eten hebben we sinds lange tijd weer eens met z’n tweeën goed bij gepraat en herinneringen opgehaald. Nostalgie!

Woensdag ben ik met Joey naar Heerlen gegaan en hebben we een paar speciaal biertjes geproefd. Met name de Kwak, blijft heerlijk. In de avond was ik lekker thuis met mijn ouders.

De volgende dag vroeg op; samen met mijn ouders naar de Efteling! Het was super gezellig. Ze hadden regen voorspeld maar gelukkig bleef het droog. Pas tegen 16:00/17:00 uur regende het een beetje, maar daar kwam de paraplu goed van pas. Het was niet druk dus we konden alles zien wat we wilden. We startten in het sprookjesbos en verkenden het hele park. Sommige van de top attracties konden we zelfs twee keer achter elkaar bezoeken. Ook was er een nieuwe attractie, die we allemaal heel cool vonden. Leuk om weer eens helemaal verrast te worden! Op het eind zagen we nog een licht show en toen vertrokken we terug naar het hotel (we maakten er een vakantietje van).
Vervolgens gingen we naar de Griek, waar we heerlijk gegeten hebben. We waren wel kapot, maar dat mocht de gezelligheid niet drukken. Na de Griek dronken we nog wat in het barretje van het hotel en hebben we nog hard gelachen toen we er achter kwamen (Lambert wist het al) dat een kapoen een gecastreerde haan is en dat dit ook best te combineren is met een sinterklaas liedje. Een zeer geslaagde, mooie dag!

Vrijdag moesten we helaas vrij vroeg weer vertrekken want ik moest om 10.50 bij de gemeente zijn in Geleen. Ik had nog gebeld met Yaiza en die vertelde dat ze zich in de vinger had gesneden en maar het ziekenhuis is moeten gaan. Schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen. Vervolgens nog een hoop dingen regelen via de telefoon en vervolgens trof ik een jongen die ik in het verleden begeleid heb. Het ging goed met hem en ook hij heeft reis plannen! Aansluitend kwam neef Nick nog even op bezoek en in de avond ging het afscheids feestje alweer beginnen.

We verzamelden en hoewel ik er heel veel zin in had was ik, gek genoeg, best moe. Maar na een paar biertjes kwam de energie toch weer tevoorschijn en het werd een super gezellige avond. We gingen naar café de Kroon en troffen daar ook nog n hoop oud bekenden. Ook café de Brabander werd nog bezocht waar we elkaar met stiften hebben versierd. We hebben goed gelachen en deze avond zal me goed bij blijven.

Zaterdag was het dan toch mijn echte laatste dag. Ik bleef lekker thuis en deed beetje bij beetje mijn grote backpack inpakken. Richard kwam nog even afscheid nemen in de middag en ook Joey kwam even wat mee eten en afscheid nemen. Friet met mayo en durum was mijn laatste avond maal. Het blijft toch gek om gedag te zeggen. Niet fijn, maar gelukkig wel een mooie tijd gehad samen.
De avond dronk ik nog een laatste Brugse zot met Lam en Mir. Nu komt het toch echt dichtbij. Maar we hebben er wel alles uitgehaald.
Uiteindelijk toch ook nog wat laatste dingetjes moeten regelen en toch nog maar één keertje in bad. Rond 2 uur lag ik in bed, 6:15 ging de wekker weer. Snel ontbijtje en op naar Schiphol met mijn ouders. Eenmaal op het vliegveld aangekomen bleek mijn vlucht een vertraging opgelopen te hebben en miste ik mijn aansluiting in Moskou. Ze hadden gelukkig wel een andere vlucht, iets later voor me geregeld. Uiteindelijk werd de vlucht echter steeds meer vertraagd en was het nog krap, zelfs met de tweede vlucht. Maar goed.
Eenmaal ingecheckt was het tijd om dan toch echt afscheid te nemen. Dat was natuurlijk wel naar. Maar wel iets minder verdrietig dan de vorige keer. Met een gek gevoel de gate door en wachten op vertrek. Enerzijds verdrietig van het afscheid en Nederland verlaten, anderzijds ook heel blij om Yaiza weer te zien en is het leuk om weer verder te reizen. En voor je het weet, ben ik er weer! Ik kijk er in ieder geval al naar uit.

Nou, tot zo ver mijn avonturen in eigen land. Ik wil iedereen bedanken voor alle liefde, vriendschap, hulp, moeite, lol en biertjes. Het was een mooie tijd! En mocht je me gemist hebben, volgende keer!

Bedankt Nederland voor deze onvergetelijke periode. Het was geweldig. Nu op naar Bangkok!


Tot snel!

  • 23 Maart 2018 - 10:08

    Lambert En Marion:

    Hallo Joerie,

    Wederom een mooi verhaal, ditmaal anders omdat wij deze reis meemaakten.
    We vonden het een hele fijn tijd. Genieten om je weer dichtbij ons te hebben.
    Je hebt je tijd hier inderdaad ten volle benut, bijna geen tijd om te slapen.
    Alle gaatjes werden gevuld en ook je buikje. Het wokken op donderdag ben je vergeten te vermelden. Maar ik weet zeker dat je het heerlijk vond. We vonden het jammer dat de tijd om was maar weten ook dat we veel contact blijven houden. Ondertussen zijn jullie bezig aan een nieuw avontuur in Azië. Eerst de baan voor Yaiza vinden en dan lekker vakantie vieren. Veel succes met alles en tot snel.
    Lambert en Marion
    Xxxxxxxx

  • 23 Maart 2018 - 11:56

    Marijke:

    Hallo Joerie en Yaiza, nu weer bij elkaar in Azië.

    Dat je het in Nederland druk had, was wel te verwachten. Je hebt er geen tijd verprutst.
    Nu op naar het volgende avontuur. Heel veel plezier gewenst en blijf berichtjes sturen.

    Marijke

  • 23 Maart 2018 - 17:55

    Nico:

    Joerie,

    Als ik dat zo lees hoef je niet echt naar het buitenland. Hier is ook van alles te beleven.
    Maar alle gekheid op een stokje. Ik vond het fijn je weer gezien te hebben en hoop dat jij en Yaiza weer een mooie tijd gaan hebben.

    Gr. Nico

  • 24 Maart 2018 - 17:14

    Hermien:

    Hoi Joerie, wat een ongelooflijke energie heb jij! Zo druk met leuke dingen, maar toch, hoe hou je het vol ...

    Ik vond het ook heel leuk je weer gezien te hebben, het was een gezellige middag en nogmaals bedankt voor het mooie familieboek.
    Heel veel plezier bij de voortzetting van jullie avonturen!

    Liefs van je tante oet Zöstere

  • 27 Maart 2018 - 15:53

    Thea.:

    Hoi Joerie,

    Het lijkt wel een achtbaan, je 3 weken hier in Nederland. Ik vond het fijn je weer eens te zien.
    En nu lekker samen met Yaiza verder avonturieren.

    Groetjes,
    Thea

Tags: Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joerie

Back in a while in a backpack style!

Actief sinds 03 Okt. 2009
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 110364

Voorgaande reizen:

27 Juli 2018 - 27 Juli 2020

Life in China

22 Juli 2017 - 25 Augustus 2018

One Year Honeymoon!

19 Januari 2011 - 16 Juli 2011

Joerie gaat naar Thailand, Maleisië en Bali

09 November 2009 - 06 Februari 2010

Joerie naar Bali

01 Maart 2013 - 30 November -0001

Wereldreis 2013

Landen bezocht: